Klachtenbemiddeling en geschillencommissie

In verreweg de meeste gevallen verloopt het contact met klanten heel plezierig, maar soms is een klant zo ontevreden over een dienst of product, dat je er samen niet meer uitkomt.

Een klant kan bijvoorbeeld zijn huisdier, na een verblijf in een dierenpension, anders aantreffen dan hij had verwacht. Of een klant is helemaal niet te spreken over een product dat hij in een dierenspeciaalzaak heeft gekocht. Bel of mail ons direct zodat we je advies kunnen geven wat je het beste in zo’n geval kunt doen. Door de juiste stappen te zetten, komt het vaak weer goed. Ons eerstelijnsadvies kost je als lid niets extra's.

De Geschillencommissie

Toch kan het voorkomen dat de klant ontevreden blijft en dat hij verdere stappen wil zetten. Dat kan. De klant kan, tegen betaling, zijn verhaal aanmelden bij de Geschillencommissie Gezelschapsdieren. Beide partijen krijgen de gelegenheid om de eigen kant van het verhaal te vertellen. Ook nu kan Dibevo je weer adviseren.

De Geschillencommissie is een objectieve instantie die een uitspraak doet bij een conflict tussen jou en je klant. Deze uitspraak is bindend. Het voordeel van De Geschillencommissie voor jou als ondernemer is dat je niet direct naar de rechter hoeft te stappen, het bespaart je veel tijd en dus geld én binnen vier à vijf maanden kun je al een uitspraak verwachten. Bovendien betaalt Dibevo voor jou de behandelingskosten.

Heb je een conflict met een klant? Neem dan direct contact op met Dibevo, zodat we vanaf stap 1 je verder kunnen helpen.