21 september 2015 | Dossier:

Bind klanten met online adviezen

Empathie is de sleutel
Bij het maken van inhoud voor eigenaren van gezelschapsdieren, is een van de sleutelwoorden om te onthouden empathie. Als empathisch naar hun behoeften en hun toewijding aan hun huisdier is echt belangrijk. Eigenaren waarschijnlijk te vertrouwen iemand ze niet denken dat echt begrijpt hun liefde niet, laat staan kopen producten of diensten van hen.
Plus, moeten inhoud marketeers werken binnen de industrie huisdieren erkennen dat een huisdier eigenaar niet alle knuffels en plezier. Mensen houden van hun huisdieren, natuurlijk, maar soms wordt een eigenaar heeft zijn uitdagingen – bijvoorbeeld wanneer een huisdier ziek, of wanneer het begint slecht gedragen om geen reden. Dit erkennen en doel te helpen het publiek is echt van cruciaal belang.

Hier nog stevig cureren.

 

 

 

Maar hoe kunnen marketeers binnen hun sector dierenbezitters waardevolle content bieden? Het Britse Red Rocket Media heeft hier een erg leuke infographic over gemaakt met een aantal handige tips.

Los problemen op

Probeer met de content die je creëert de problemen bij huisdierenbezitters op te lossen en hun tips te geven. Een vragenuurtje op social media kan je bijvoorbeeld interessante informatie opleveren over wat er speelt onder je bezoekers. Hun belangrijkste vragen of angsten met betrekking tot hun huisdieren kun je hiermee te weten komen.

Uit de infographic komt naar voren dat 22% van de Britse huishoudens een hond heeft. Marketeers binnen de huisdierenbranche kunnen hen helpen met een stappenplan voor puppytraining of zorggids.

Ondersteun in moeilijke perioden

Ook moeten content marketeers die actief zijn in de huisdierensector zich bewust zijn van het feit dat huisdierenbezitters ook wel eens met tegenslagen te maken hebben. Bijvoorbeeld als hun huisdier ziek wordt of zich zonder reden slecht gaat gedragen. Bezitters bij deze problemen ondersteunen is cruciaal.

Stem je content af

De infographic geeft ook aan dat je je bezoekers (en hun huisdieren) als individuen moet behandelen. Zo zijn hondenbezitters vaak andere mensen met andere behoeften dan kattenbezitters.

Begrijp je publiek

Wanneer je content voor huisdierenbezitters creëert, is het belangrijk om altijd empathie of inlevingsvermogen in gedachte te houden. Zij zullen iemand eerder vertrouwen wanneer diegene laat zien dat hij de band tussen mens en huisdier begrijpt.

Tot slot adviseert Red Rocket Media in de infographic dat het belangrijk is om je publiek te begrijpen. Zo blijk uit onderzoek bijvoorbeeld dat 66% van de Britse huisdierenbezitters hun auto zou aanpassen zodat hun huisdier mee kan. Daarnaast zou 13% hen hun huisdier boven hun partner verkiezen.