23 januari 2013 | Dossier:

Training ‘Leidinggeven en motiveren’

Leidinggeven, coachen en motiveren

“Ik ben een bedrijf gestart en een aantal jaren later had ik ineens een paar mensen in dienst.” Zodra er personeel om de hoek komt kijken, moeten veel ondernemers wennen aan hun taak als leidinggevende.

Natuurlijk moeten uw medewerkers deskundig zijn en zelfstandig hun werk doen, maar er zit nog veel meer ‘power’ in uw medewerkers dan u denkt. En die kracht kan u wel eens verrassend meer omzet opleveren. Of ervoor zorgen dat klanten graag bij u terugkomen en blíjven terugkomen.

Want één ding is zeker: uw klanten worden steeds kritischer en stellen hogere eisen. Een goed klantencontact is essentieel voor het voortbestaan van uw bedrijf. Maar hoe breng je zoiets over op je medewerkers? Leidinggeven blijkt in de praktijk toch een vak apart. Maar Dibevo gaat u daarbij helpen. Wij nodigen u graag uit voor de training ‘Leiding geven en motiveren’ op 14 maart, 8 april of 14 mei 2013.

Motiveren & coachen

Tijdens de training leert u op een praktische manier hoe u uw medewerkers kunt motiveren en coachen. Maar u leert bijvoorbeeld ook hoe u:

  • het beste sollicitatiegesprekken voert;
  • aandacht inzet als belangrijke motivator;
  • interesse kweekt en iemand ergens verantwoordelijk voor maakt;
  • afspraken maakt en er ook voor zorgt dat medewerkers ze opvolgen;
  • om kunt gaan met weerstand;
  • het gedrag van medewerkers evalueert en een voortgangsbespreking voert.

Kortom, een training waar het mes aan vele kanten snijdt: goed voor u, uw medewerkers, uw klanten, uw omzet en uiteindelijk voor de gehele branche.

Voor wie?

Deze training is bestemd voor leidinggevenden uit middelgrote en kleinere bedrijven; bijvoorbeeld: chefs, bedrijfsleiders en afdelingshoofden die hun kennis en inzicht over leidinggeven en motiveren willen vergroten.

Data en locaties

Programma

09.00 uur Ontvangst met koffie & thee
09.30 uur Start training
12.30 uur lunch
13.30 uur Vervolg van de training
16.30 uur afsluiting