30 januari 2014 | Dossier:

Tweedaagse Masterclass ‘Versterk je fysieke winkel’

Masterclass voor eigenaren van dierenwinkels

"De dierenspeciaalzaak met goede service" is na deze Masterclass definitief verleden tijd. Want waarom zou de consument voor jouw winkel kiezen, als iedere dierenspeciaalzaak zichzelf op die manier omschrijft? Tijd dus om eens te gaan kijken wat je winkel echt onderscheidend maakt!

Deze tweedaagse Masterclass is een vervolg op de (basis)workshop ‘Versterk je fysieke winkel’. Vormde die workshop een startpunt om na te denken over je identeit, deze Masterclass zet de puntjes op de i. Je gaat samen met cursusleider Marian Bekkers en collega-ondernemers je concept bepalen en in de praktijk vertalen.

Masterclass dag 1

Dag 1 van de Masterclass gaat verder waar de workshop ophield. We kijken kritisch naar je unieke ingrediënt: hoe breng je deze (nog beter) onder woorden? Door middel van korte opdrachten brengen we tevens in kaart hoe klanten en medewerkers over je winkel denken. Een spiegel die je vertelt of zij hetzelfde zien als jij! Aan het einde van de dag kun je o.a. helder communiceren waar je winkel voor staat, en weet je hoe je je team motiveert met deze identiteit het verschil te maken.

Masterclass dag 2

Op dag 2 van de Masterclass gaan we verder met de praktijk. Met behulp van 3 marketing P’s (product, presentatie en promotie) vertalen we je identiteit naar de winkelvloer. De cursusleider toont je inspirerende voorbeelden van retailers die zich bijvoorbeeld onderscheiden door nieuwe verkoopvormen in hun assortiment te verwerken, reviews van klanten in de winkel te tonen, of via social media precies aan hun doelgroep laten zien waar ze voor staan.

Na allerlei ideeën te hebben opgedaan, brainstorm je samen met Marian Bekkers en collega-ondernemers over wat bij je winkel past. Je verlaat de Masterclass met een concreet actieplan, waarin je hebt uitgewerkt hoe je de komende maanden aan je klanten toont dat je winkel veruit de beste keuze is!

Na deze Masterclass:

  • is je winkel in staat betere relaties te bouwen met je klanten;
  • steekt je winkel met kop en schouders boven de concurrentie uit;
  • kun je extra omzet binnen slepen door nieuwe verkoopvormen;
  • weet je hoe je beter inspeelt op de consument van nu.

Zowel voorafgaand als tijdens de Masterclass ontvangt je winkel individuele begeleiding van Kooplust. Zo ontstaat er een plan op maat voor je winkel. Kortom: een kans die je niet mag laten liggen om je winkel klaar te stomen voor de toekomst!

Kooplust

Marian BekkersUw cursusleider van deze masterclass is Marian Bekkers van Kooplust Retail Inspiratie & Advies. Kooplust schrijft en adviseert over hoe een winkel klanten kan prikkelen om (meer) te kopen. Naast Kooplust schrijft Bekkers columns voor onder andere RetailActueel, RetailDenkers en Retail2020. Sinds januari 2014 verzorgt ze ook een gastblog op de website van Dibevo.

Voor wie

Ondernemers met een dierenspeciaalzaak die de basisworkshop hebben gevolgd.

Praktische informatie

  Masterclass 1 Masterclass dag 2
Datum Dinsdag 15 april Dinsdag 6 mei
Tijd 9.30 – 16.30 uur 9.30 – 16.30 uur
Locatie Van der Valk Hotel Houten-Utrecht

Kosten

De kosten voor de masterclass bedragen € 265,- per persoon (excl. btw).