07 februari 2013 | Dossier:

Winkelierscampagne ‘Uw kiezers, onze klanten’

Winkelgebied

Detailhandel Nederland is een campagne gestart om het functioneren van de detailhandel hoog op de agenda te krijgen van politieke partijen die deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2014. De lokale politieke partijen stellen namelijk dit voorjaar hun verkiezingsprogramma vast.

Een beter winkelklimaat

Detailhandel Nederland – waarbij Dibevo is aangesloten – roept lokale politici op te kiezen voor een beter winkelklimaat in de gemeente. Winkelstraten en winkelcentra vormen immers het kloppende hart van onze buurten! De campagne 'Uw kiezers, onze klanten' is in januari 2013 van start gegaan en loopt in ieder geval tot na de gemeenteraadsverkiezingen.

Download hier de brief en brochure die Detailhandel Nederland verstuurde aan 3000 lokale politieke partijen.

Wat kunt u doen?

Wijs uw lokale fracties op het bestaan van deze campagne en maak uw eigen wensen kenbaar bij de lokale politiek. Als winkelier of filiaalmanager kunt u nu al het volgende ondernemen:

  • Neem contact op met de vertegenwoordiger van de politieke partij in uw gemeente, bij voorkeur de partij- of fractievoorzitter. Beperk u niet tot één partij, maar benader, liefst samen met collega-winkeliers, alle partijen.
     
  • Vraag naar het concept-verkiezingsprogramma. Overtuig politici ervan om de standpunten van de winkeliers op te nemen in dit programma. Gebruik gerust de brief van Detailhandel Nederland en de bijbehorende verkiezingsbrochure.
     
  • Wijs op het gemeenschappelijke belang: de beste keuze is een keuze voor een beter winkelklimaat voor winkeliers én consumenten. De kiezers die in maart 2014 naar de stembus gaan: uw kiezers, onze klanten.
     
  • Bent u zelf lid van een politieke partij of kent u iemand die lid is? Gebruik dan uw invloed en probeer eventueel amendementen in te dienen en aangenomen te krijgen via een ledenvergadering.