Nederlanders staan klaar om massaal op koopjesjacht te gaan met Black Friday. Dit blijkt uit onderzoek van onafhankelijk veldwerkbureau Panel Inzicht in opdracht van TrustDeals. 63% van de Nederlanders geeft aan dat Black Friday-deals hen kunnen overtuigen om aankopen te doen die ze anders niet zouden doen. Vooral jongvolwassenen en dertigers blijken gevoelig voor de verleiding. Maar liefst 77% van de koopjesjagers behoort tot de leeftijdscategorie van 18 tot en met 34 jaar.
Maar liefst 88% van de Nederlanders kent de internationale kortingsdag die dit jaar op 24 november valt. Een op de tien kent het alleen van naam en slechts 1% kent Black Friday niet. Twee derde (66%) van de Nederlanders geeft aan aankopen te hebben gedaan tijdens Black Friday.
Koopgedrag tijdens Black Friday
Tijdens Black Friday blijken Nederlandse shoppers slim en doelgericht te werk te gaan. Maar liefst 75% zegt
tijdens Black Friday specifiek op zoek te gaan naar de allerbeste deals. Iets al een tijd op het oog hebben,
maar wachten op een korting? Dat is iets wat veel Nederlanders doen. 69% van de shoppers geeft aan hun
aankopen bewust uit te stellen tot Black Friday.
Gevraagd naar de laatste Black Friday-aankoop die zij hebben gedaan, geeft 66% aan dat zij deze aankoop
zonder de korting niet gedaan zouden hebben.