1 maart 2018 | Dossier: Evenementen,

ANIDO sluit feesteditie af met bijna 5.000 bezoekers

ANIDO 2018 heeft haar 20ste editie succesvol afgesloten met 4.955 bezoekers. De beursvloer telde dit jaar 988m² meer standoppervlakte dan de vorige editie en vulde hiermee voor het eerst een vierde hal. De eerste reacties van zowel exposanten als bezoekers waren  positief: een compleet beursaanbod, mooie stands, een professionele sfeer en veel noviteiten.

Anido 2018

ANIDO ontving in totaal 4.955 bezoekers uit 17 landen: 3.057 bezoekers op zondag en 1.898 bezoekers op maandag, een lichte stijging ten opzichte van 2016. Circa 26% van de bezoekers kwam uit het buitenland met vooral veel bezoekers uit Nederland (14%) en Frankrijk (10%).

NEW@ANIDO-awards 2018

Op de NEW@ANIDO-stand konden bezoekers op zondag hun stem uitbrengen voor de beste noviteiten. De wedstrijd telde 53 ingeschreven producten die ná 1 september 2017 op de Belgische markt zijn verschenen. Uit meer dan 400 stemmen kwamen volgende winnaars:

Categorie VOEDING
1) Ice Cream Mix for Dogs van Smoofl.
2) Dental XS van Nestlé Purina
3) Riverwood 100% natural dog nutrition van Johnson Petfoods.

Categorie VERZORGING & ACCESSOIRES
1) Tipi mohaki & kioni tipi tentjes van Beeztees.
2) Relaxopet van Quinmo.
3) Oropharma Disinfect Spray van Versele-Laga

Meer informatie over deze producten is terug te vinden op de website van ANIDO.

Expert talks

ANIDO bood dit jaar opnieuw gratis ‘expert talks’ aan voor ondernemers. Zo kregen bezoekers tips om online een rol van betekenis te spelen met – of ook zonder – een webshop. Aan de hand van vele foto’s met do’s & don’ts werd ook advies gegeven over hoe je je winkel kan optimaliseren voor een betere verkoop, hoe je de zintuigen van kopers kan prikkelen of hoe je digitale communicatie kan inzetten op de winkelvoer. De gegevens en presentaties van de experts zijn beschikbaar op de website van ANIDO.

Expert talks op de Anido in Kortrijk

Tot slot waren er opnieuw de drukbezochte trimdemonstraties van K2Groomers Academy bij de stand van Transgroom. Bezoekers konden er de nieuwste ‘day-to-day’ trends en rascoupes spotten om die morgen meteen te gaan toepassen in het trimsalon. Ter gelegenheid van de 20ste editie verraste de organisatie via verloting ook 6 winkeliers die elk een TUI reischeque t.w.v 500 EUR in ontvangst mochten nemen. De namen van de winnaars staan op de website vermeld.

De 21ste editie van ANIDO zal plaatsvinden op 16 & 17 februari 2020 in Kortrijk Xpo.