Voor het eerst laat Bol ook verkopers van buiten de Europese Unie toe op zijn platform. Dat meldt Retailtrends.nl op basis van een interview met e-commerce-directeur Oscar Hundman in NRC.

Tot nu toe konden alleen Europese bedrijven via Bol verkopen. Daar komt nu verandering in. De webwinkel wil het aanbod uitbreiden met geselecteerde internationale verkopers, zolang zij voldoen aan strikte eisen op het gebied van productkwaliteit, levertijd en klantenservice. Nog dit jaar verwacht bol de eerste 100 niet-Europese partners te verwelkomen. Onder hen zijn bijvoorbeeld Roborock, een Chinese fabrikant van robotstofzuigers, en een Britse verkoper van muziekinstrumenten.
Kwalitatieve producten
Volgens Hundman wil bol zich nadrukkelijk onderscheiden van platforms als Temu of Amazon Haul, waar volgens hem vaak een laagwaardig assortiment wordt aangeboden. Bol kiest voor een beperkte groep aanbieders met kwalitatieve producten.
Bol werkt sinds 2011 met externe verkooppartners. Inmiddels zijn dat er bijna 47.000. Samen waren zij in 2024 goed voor een omzet van 5,9 miljard euro, ruim 4 procent meer dan een jaar eerder. De eigen omzet van bol steeg in datzelfde jaar met bijna 9 procent naar 3,1 miljard euro.