23 maart 2017 | Dossier: Kennisdagen, Promotie,

Dibevo-training etaleren en presenteren: verrassen, verleiden, verkopen!

Stel dat ondernemers dieren zouden zijn, dan zouden ze springen, dansen, draaien en cirkelen. Ze zouden met zo veel inzet pronken en zwieren dat voorbijlopende klanten niet anders zouden kunnen dan in diepe verwondering kijken naar dat fantastische schouwspel en als gebiologeerd de winkel in lopen om daar een Grote Aankoop te doen.

Pauw

Maar wat jammer nou: ondernemers zijn geen dieren. Maar laat je klant nu wel een kijkdier zijn. Een kijkdier dat gevoelig is voor verrassingen en verleidingen. Maar dan moet je wel wat laten zien. Letterlijk en figuurlijk! Je winkel is veel meer dan een visitekaartje: het is de ontvangstruimte, maar meteen ook een expositieruimte. Een plek waar producten de presentatie krijgen die ze verdienen. Daarom is het zo belangrijk dat je nadenkt over zaken als de entree, de etalage, de indeling, de verlichting en de atmosfeer. In deze Dibevo-training leer je wat er voor nodig is om je klanten te verrassen, te verleiden en aan te zetten tot kopen.

De training

Tijdens deze 3,5 uur durende training leer je onder andere:

  • hoe je een pui/entree met stopkracht maakt.
  • hoe en waarmee je bezoekers kunt betoveren en verleiden.
  • wat de rol van zichtlijnen in je winkel is en hoe je ze kunt verbeteren.
  • wat cruciaal is voor een goede routing in de winkel.
  • hoe je kunt kijken zoals de klant naar je winkel kijkt.
  • hoe je producten presenteert die voor het grijpen moeten liggen.
  • hoe je beleving effectief inzet voor je dierenspeciaalzaak.
  • waarom een sterke visual merchandising essentieel is om meer te kunnen laten zien én verkopen.
  • hoe je overzicht creëert in je productassortiment.
  • hoe je met complementaire producten de bijverkoop kunt stimuleren.

Tijdens de training nemen we al deze zaken kritisch onder de loep en is er volop ruimte om praktijksituaties te bespreken.

Kom binnen!

Ronald FeckenJe trainer: Ronald Fecken

De training wordt gegeven door Ronald Fecken, retailspecialist/visual merchandiser en eigenaar van RF! retailcommunicatie, een fullservice bureau op het gebied van overtuigende communicatie voor winkels, etalages en winkelgebieden. Ronald heeft de styling verzorgd voor tientallen bedrijven in verschillende branches.

Voor wie?

Eigenaren, bedrijfsleiders en medewerkers van dierenspeciaalzaken en tuincentra met dierenafdeling.

Datum en locatie

Dinsdag 9 mei in Van der Valk Hotel Apeldoorn-De Cantharel

Programma

13.00 uur Ontvangst met koffie & thee
13.30 uur Start training
17.00 uur Afsluiting

Certificaat

Aan het einde van de training ontvang je een certificaat van deelname.