13 april 2021 | Dossier: Kennisdagen,

Dibevo-webinar klantgerichtheid: van leuker naar beter!

Hoe komt het toch dat het in bijna elk bedrijf gaat over ‘verbeteren’? Hoe motiverend is het als je altijd hoort dat het beter moet? Dat is toch niet leuk? Het is tijd om het over een andere boeg te gooien: tijd om te verleuken! Want als je je bedrijf leuker maakt, wordt het automatisch beter. Zo zo, en hoe werkt dat dan? Dat en meer gaat klantgerichtheidexpert Feike Cats je uitleggen op dinsdagavond 11 mei in het webinar ‘Klantgerichtheid: van leuker naar beter!’ dat Dibevo samen met de ABHB organiseert.

Verleuken

Stel je voor: de restaurants zijn weer open, je gaat een hapje eten en bent tevreden over de sfeer, het eten en de bediening. Je gaat naar huis en zet de tv aan en morgen is er weer een dag. Maar wat zou er gebeuren als je in plaats van tevreden, enthousiast bent over je ervaring in dat restaurant? Exact: dat ga je doorvertellen. Én je komt terug. Precies de 2 marketing-uitdagingen waar elke organisatie voor staat.

Enthousiaste klanten zijn niet alleen superblij met jou, maar zijn tegelijkertijd spontane ambassadeurs voor je bedrijf. Hoe mooi wil je het hebben? Maar op weg naar dat klanten-enthousiasme slaan bedrijven vaak vier stappen over. Het moet beter, maar er wordt vaak vergeten dat de sleutel naar beter juist bij leuker ligt.

Beter leidt bijna nooit tot leuker, maar leuker leidt vrijwel altijd tot beter

Ben jij iemand die vindt dat het kan altijd beter kan? Of ben je meer van dat iets leuker kan? En waar zou dat leuker toe kunnen leiden? Wat gebeurt er als je zelf tevredenheid of enthousiasme uitstraalt naar een collega of een klant? Welke gevolgen heeft dat kleine verschil? En waar krijg je meer energie van? Van klachten of complimenten?

Met deze vragen en meer gaat verleuker-expert Feike Cats aan de slag. In het webinar zal hij je inspireren en triggeren om zaken net even anders aan te pakken. Met als gevolg een enthousiastere ik, een enthousiastere collega en een enthousiastere klant.

Tijdens Feikes praktische en humoristische presentatie krijg je tips en handvatten hoe je simpel en met weinig middelen het verschil kunt maken. Je zult er versteld van staan tot welke ongekende resultaten ‘leuk’ kan leiden. Het is een ideale kapstok om de resultaten van je eigen organisatie aanzienlijk te verbeteren.

Voor wie?

Het webinar is voor alle eigenaren én medewerkers van bedrijven in de huisdierenbranche. Het maakt niet uit of het om een klein bedrijf gaat zonder personeel of een grote onderneming met 1000 medewerkers. Iedereen en elk bedrijf kan verleuken. Oók als je bedrijf door corona stilgevallen is, want er komen betere tijden aan.

Over de spreker

Feike Cats is Klanthousiasme- en verleuker-expert, auteur en directeur van Houden van Klanten. Hij wordt veel gevraagd voor het verzorgen van workshops, presentaties en trainingen. Daarnaast ondersteunt hij organisaties die werk willen maken met het verleuken van de klantgerichtheid om meer uit (bestaande) klanten én medewerkers te halen. 

Wordt het leuk?

Ja, wat denk je: natuurlijk wordt het leuk! En inspirerend! Of zoals een eerdere deelnemer zei: “Het onderwerp verleuken verveelt nooit, net als het enthousiasme van Feike Cats.” Of deze: “Feike Cats is de beste verleuker van Nederland. Hij geeft je briljante tips om je medewerkers en je klanten nog enthousiaster te krijgen.” Heb je ooit een presentatie van Jos Burgers bijgewoond? Feike heeft min of meer dezelfde edutainment-insteek. Het zal je niet verbazen dat Jos en Feike goede vrienden zijn.