Dobey en Faunaland hebben het meest succesvolle Dierendagweekend ooit beleefd in de geschiedenis van de retailorganisatie. Dierendag 2014 was al een succes, maar dit jaar werden er wederom recordomzetten geboekt.
De aanloop was deels het resultaat van een aantal succesvolle landelijke acties, waaronder radiocommercials van Dobey, Faunaland en Royal Canin die de week voor en tijdens het Dierendagweekend de hele dag door via Radio 100% NL te horen waren. Hieraan was een selfie-foto-actie gekoppeld waarbij Marin uit Amstelveen een jaar lang gratis dierenvoeding van Royal Canin won voor haar kat Nala (zie foto).
Om ervoor te zorgen dat de ondernemers geen ‘nee’ hoefden te verkopen in het Dierendagweekend, werden ze door logistiek partner Van Ree op zaterdagavond of zondagmorgen belevert. Ondernemers van Dobey en Faunaland die op zondag geopend waren, konden zaterdag aan het einde van de middag hun wensenlijstje doorgeven. Deze orders zijn daarna persoonlijk afgeleverd door het team van het servicekantoor en de mensen van Van Ree.