25 april 2013 | Dossier:

Retourpinnen mogelijk vanaf derde kwartaal 2013

Retourpinnen in de dierenwinkel?

Retourpinnen komt eraan: vanaf het 3e kwartaal van 2013 kunnen ondernemers geld teruggeven via de pinpas als klanten iets komen retourneren.

Niet goed, geld terug

Veel ondernemers bieden hun klanten een ‘niet goed, geld terug’-service. Maar cash retour geven als de klant zijn aankoop gepind heeft, is niet ideaal en staat bovendien haaks op de trend om zo min mogelijk geld in de zaak te hebben. Retourpinnen is de oplossing.

Afspraken maken

Retourpinnen vraagt om aanpassingen in het verwerkingssysteem van Equens. Naar verwachting rondt Equens deze aanpassing na de zomer af. Daarna moeten de banken nog een en ander doen om de dienst te kunnen aanbieden. Op zijn vroegst kunnen ondernemers in het derde kwartaal van 2013 gebruikmaken van retourpinnen.

Iedere bank besluit voor zich of zij het product in haar assortiment opneemt. Als u retourpinnen wilt invoeren, kunt u later dit jaar met uw eigen bank afspraken maken over bijvoorbeeld het tarief, de limieten die voor uw bedrijf gelden en administratieve zaken

Meer informatie

Meer informatie over retourpinnen vindt op de website van de Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen.