Veel bedrijven gebruiken nog steeds een (gratis) e-mailadres dat eindigt op bijvoorbeeld hotmail.com, live.com, planet.nl, xs4all.nl, hetnet.nl, ziggo.nl, zonnet.nl, gmail.com, enzovoort. Prima toch, zul je zeggen. Toch is het niet aan te raden dit soort adressen te gebruiken. We zullen je vertellen waarom.
1) Je kunt klanten verliezen
Stel dat je – om welke redenen dan ook – van internetprovider moet wisselen en een nieuw e-mailadres krijgt toegewezen. Zo’n wijziging verloopt meestal abrupt: zodra het nieuwe adres een feit is, vervalt het oude. De praktijk wijst echter uit dat een voormalig e-mailadres nog lang blijft doorsluimeren in het adresboek van klanten, leveranciers en instanties. Erger nog: je loopt klanten mis omdat ze je oude adres nog gebruiken en dus geen antwoord krijgen. En zeg nou zelf: ga jij kopen bij een bedrijf van wie je geen antwoord krijgt?
2) Je komt niet professioneel en betrouwbaar over
Als ondernemer in de Dibevo-branche moet je niet alleen goede adviezen kunnen geven, maar ook het vertrouwen zien te winnen van je klanten. Hun huisdier is immers een volwaardig lid van het gezin. Veel mensen zien e-mailadressen met providernamen als hotmail.com, ziggo.nl en dergelijke als minder professioneel en betrouwbaar. Zonde als je zo’n adres gebruikt, want een eigen domeinnaam (bijvoorbeeld dierenshopjansma.nl) met e-mailadres kost tegenwoordig niet meer dan 15 à 25 euro per jaar.
3) Je hebt maar één digitaal contactpunt
Steeds meer bedrijven gebruiken meerdere e-mailadressen voor hun communicatie. Bijvoorbeeld orders@dierenshopjansma.nl voor bestellingen en klantenservice@dierenshopjansma.nl voor vragen van klanten. Zo houd je je e-mailverkeer overzichtelijk. Met één e-mailadres is dat allemaal niet mogelijk. Bij vrijwel elke hostingprovider kun je tegenwoordig een onbeperkt aantal e-mailadressen aanmaken.
Verder lezen? Log dan eerst in als Dibevo-lid.