Het kan voorkomen dat je als dierenpensionhouder met een dier naar de dierenarts moet, omdat het dier gewond is, ziek is of om een andere reden. Soms zijn acute behandelingen noodzakelijk, soms ga je er naar toe voor een controle. Wanneer informeer je de eigenaar van het huisdier? Bij een bezoek aan de dierenarts: direct.
Klacht van een klant
We merken namelijk dat, als er iets gebeurt met een dier in het dierenpension, de klant artikel 12 aangrijpt tegen de dierenpensionhouder. Pas je de stappen hieruit niet consequent toe, dan kan dat tot flinke hobbels leiden als het tot een procedure komt. Uit ervaring weten we dat De Geschillencommissie het argument 'wij hebben niet gebeld, omdat de eigenaren dan een minder fijne vakantie hebben' afwijzen.
Hanteer algemene voorwaarden
Vertel daarom bij het intakegesprek hoe je handelt als er iets gebeurt met het huisdier van je klant. Volg daarvoor de stappen die vermeld staan in artikel 12 van de algemene voorwaarden. Maar wat betekent dat nu precies? De stappen van artikel 12 staan hieronder uitgeschreven.