Ruim 1.700 fabrikanten, groothandelaren en dienstverleners uit meer dan 50 landen presenteren hun producten en diensten van 29 mei tot 1 juni 2014 op de Interzoo. Volgens de organisatoren telt de vakbeurs nu al 10% meer exposanten dan de vorige editie.
Verwachte trends
Norbert Holthenrich, voorzitter van de ZZF (Zentralverbands Zoologischer Fachbetriebe Deutschlands) verwacht dat de volgende trends te zien zijn. Holthenrich: "Gezonde snacks, hetzij als beloning of traktaties voor tussendoor, zijn nog steeds populair in het voedingssegment. Bovendien hechten mensen met een huisdier meer en meer waarde aan natuurlijke ingrediënten, zorgvuldige verwerking en transparante etikettering met nauwkeurige details van de inhoud van diervoeding en diervoederproducten. Het verwerken van vers vlees in diervoeding zal waarschijnlijk ook een duidelijke trend bij Interzoo zijn."
Verdeling van productcategorieën op Interzoo
65% van de exposanten, die dit jaar verwacht worden op de Interzoo, laten producten voor honden en katten zien. Vergeleken met het voorgaande jaar is dit een stijging van 20%. Aquaria staat met 22% op de tweede plek, gevolgd door 20% aan artikelen voor kleine huisdieren en knaagdieren. 15% van de exposanten presenteren artikelen voor vogels, 12% van de exposerende bedrijven tonen artikelen voor dieren in de tuin, 11% richt zich op aanvullende artikelen, zoals voor de paardensport.
Ook toont 11% van de exposanten artikelen voor terraria. Andere productgroepen zijn winkelinrichting en verpakking (3%), vakliteratuur/multimedia (2%) en diverse diensten (4%). De gegevens zijn verkregen van de deelnemende exposanten waarvan sommige tijdens de beursdagen producten uit meerdere categorieën laten zien aan de bezoekers.
Op de website van Interzoo is meer informatie beschikbaar over de internationale vakbeurs.