5 januari 2015

Is je winkel klaar voor 2015? (gratis workshop)

Basketbaldoel

Is je winkel klaar voor de toekomst? Heb je op een rijtje staan wat je in 2015 gaat doen om de retailoorlog te overleven? Nog niet…? Lees dan verder. Want gastblogger Marian Bekkers gaat je daarbij helpen.


Marian Bekkers - Kooplust.comWanneer ik met winkeliers praat is er een probleem dat met kop en schouders boven de rest uitsteekt: ze hebben geen idee wat ze aanmoeten met die consument van vandaag. Ze zoeken naar de juiste oplossing om bezoekers naar de winkel te trekken. Om die bezoekers in de winkel te verleiden tot een aankoop. En om klanten ervan te overtuigen nog eens terug te komen naar de winkel.

Veel winkeliers vinden het moeilijk die oplossingen te vinden. Te bepalen waar kansen liggen voor hun winkel.

En omdat ze niet precies weten welke richting ze op moeten gaan, stellen ze zichzelf geen duidelijke doelen. In dat overvolle ondernemershoofd zitten heus wel enkele wensen. Maar die wensen op papier zetten, opdelen in kleine stapjes en er een beoogd resultaat aanhangen? Dat blijft vaak achterwege.

Waarom iedere winkel zichzelf duidelijke doelen moet stellen

Maar om van 2015 een succesvol jaar te maken, is dat stellen van doelen ont-zet-tend belangrijk. En wel hierom:

  1. Het geeft je focus en helpt prioriteiten te bepalen.
    Wanneer je geen doelen stelt, word je snel door de hectiek van de dag (/week/maand/jaar..) geleid en komen belangrijke zaken onder aan je to-do lijst te staan.
     
  2. Het drukt je met je neus op de feiten.
    Meten is weten. Door je voortgang en resultaat te meten, ben je in staat sneller en beter bij te sturen. Met andere woorden: doelen stellen brengt je sneller en groter succes.
     
  3. Het verhoogt je motivatie.
    Doelen geven je een visie, een richting om te volgen en het gevoel dat je zinvol en productief bezig bent. En al die dingen zijn enorm belangrijk voor je motivatie (en dus ook in het verbeteren van je prestaties).
     
  4. Het versterkt je team.
    Door doelen te stellen en te delen met je team, krijgt de teamspirit binnen je winkel een flinke boost. Medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn gemotiveerd om hun steentje bij te dragen.
     
  5. Het helpt je trots te zijn op je prestaties.
    Wanneer je jouw doel bereikt (of zelfs wanneer je jouw doel niet bereikt, maar wel duidelijke vooruitgang ziet), geeft dat een gevoel van tevredenheid. Het geeft je zelfvertrouwen en nog meer energie om aan de volgende stap te beginnen.

Geloof je nog niet dat doelen stellen je helpt? De Amerikaanse psycholoog Edwin Locke bekeek ontelbare studies en onderzoeken over het stellen van doelen. En wat bleek? In 90% van de gevallen leidde het stellen van doelen tot betere prestaties. (1) Misschien zit er dus toch een kern van waarheid in :-)

Samengevat: wanneer je van 2015 een succesvol jaar wilt maken, is het belangrijk dat je doelen stelt. Voor jezelf en voor je winkel. En om jou daarbij te helpen, heb ik een gratis (online) workshop ontwikkeld.

Waarom deze workshop je helpt

Deze workshop helpt jou te bepalen waar de kansen liggen voor jouw winkel. Hoe je meer bezoekers, klanten en omzet binnen kunt halen. Nadat je die kansen in kaart hebt gebracht, help ik je deze kansen om te zetten in concrete doelen. En tot slot bekijk je waar je valkuilen liggen. Zodat je vast gewaarschuwd bent welke obstakels op je pad kunnen komen.

Wanneer is het volgen van deze workshop een goed idee?

Deze workshop helpt jou verder, als…

  • … je jezelf afvraagt waar kansen liggen voor jouw winkel
  • … je in 2015 graag een groei wil maken in je omzet
  • … je nog geen doelen hebt gesteld voor jouw winkel voor het komende jaar
  • … je jouw doelen voor 2015 wel al hebt genoteerd, maar er nog eens met een kritisch oog naar wil kijken

Klinkt die gratis workshop je goed in de oren? Door op onderstaande knop te klikken ga je direct aan de slag.

En, aan het einde van de workshop ligt er een cadeautje op je te wachten...

Start de gratis workshop

 


Exclusief voor Dibevo-leden: 10% korting op Winkelscan

Te veel retailers laten verkoopkansen liggen op hun eigen winkelvloer. Weet jij bijvoorbeeld wat de nummer-1-locatie is om klanten aan te zetten tot kopen? En focust je winkel zich echt voor de volle 100% op die klant? Speelt je inrichting optimaal in op dé cruciale koopprikkel? Het zijn punten die je direct op kunt pakken en geen grote investering vragen.

Dibevo helpt je graag met het in kaart brengen van die kansen die je met jouw bedrijf laat liggen. Daarvoor werken we samen met Marian Bekkers van Kooplust Retail Inspiratie & Advies. Dibevo-leden kunnen met een korting van 10% een Winkelscan uitvoeren. Samen met jou maakt Kooplust dan een actieplan dat je de volgende dag al extra omzet oplevert.

Wil je een Winkelscan aanvragen? Bel ons dan op 033-4550433 of stuur een e-mail naar info@dibevo.nl.