Ook in de huisdierenbranche zijn buitendienstmedewerkers onmisbaar. Zij zijn de ogen en oren van de branche en weten wat er speelt en tegen wat voor problemen ondernemers aan kunnen lopen. Dit onderwerp kwam ter sprake toen Dibevo-voorzitter Joost de Jongh een bezoek bracht aan John Sars van Johnson Petfoods.
Positie van de sector
“Het eerste dat op tafel kwam was een Bossche bol, want ja Rosmalen ligt onder de rook van Den Bosch en John is een echte Brabander dus dan weet je, dat zit wel goed”, reageerde Joost de Jongh bij terugkomst op het Dibevo-kantoor. Maar het gesprek ging natuurlijk niet alleen maar over lekkere dingen. Joost vervolgt: “Het gesprek ging over hoe de positie van de sector door het trekken van de consument naar de professionele retailer verder opgestuwd kan worden. Dus het bieden van meerwaarde door juist die professional. Dat daarbij het aanbod van levende dieren als trekker op nummer 1 staat, daar waren John en ik het al snel over eens. Daarnaast, het bieden van kwaliteit en goede voorlichting. Dat maakt 'onze' detailhandel nu eenmaal uniek.”
Dibevo ook voor buitendienstmedewerkers
Ook kwam aan de orde hoe Dibevo zijn leden kan bijstaan. Zowel een bedrijf als Johnson Petfoods maar ook de klanten van het bedrijf, de professionele retail.
Joost: “Nadat eerst het specifieke wat wij kunnen bieden voor John zijn bedrijf aan de orde was gekomen, praatten wij verder over zaken die zijn buitendienstmedewerkers horen bij de winkels waar zij komen. Ook retailbedrijven lopen vaak tegen allerhande problemen aan. Of het nu over problemen met de gemeente gaat of met personeel. Of wat dan ook. Ik heb daarbij gezegd dat als John zijn buitendienstmedewerkers bij hun bezoek over dit soort problemen horen, het heel goed kan dat deze via John aan Dibevo worden doorgespeeld. Dan pakt Dibevo dat verder op. John vond dit een goed punt en een meerwaarde voor zijn bedrijf. Hij zette direct dit punt op de agenda van het komende buitendienstoverleg.”