13 mei 2024 | Dossier: Advertorial,

Marktnieuws rondom CaroCroc

A D V E R T E N T I E
Het kan je haast niet ontgaan zijn: de enorme publiciteitscampagne rondom het merk CaroCroc. “We hebben namelijk veel nieuws te vertellen”, vertelt Vobra’s commercieel manager Detmar Barneveld. “In het verleden waren we best een beetje bescheiden, maar nu is de tijd rijp om aan heel Nederland te vertellen waar CaroCroc voor staat.”

Carocroc

De CaroCroc-campagne ‘Eén brok liefde’ was te zien op tv, als programmasponsoring onder andere rondom het goed bekeken programma De Verraders en bij RTL Weer. Detmar vertelt dat er daarnaast een grote outdoorcampagne liep bij duizend bushokjes in heel Nederland en dat CaroCroc regelmatig te horen is op de radio, zoals bij Q-Music, Sky Radio en Radio 10.

Bouwen aan naamsbekendheid

Detmar vertelt dat Vobra jaarlijks onderzoek doet naar de naamsbekendheid van zijn merken. “Al jaren zien we een gestage groei. We hebben nu besloten om niet langer met kleine stapjes te werken, maar een sprong te maken. We horen nu al vanuit de markt dat het werkt, dat de campagne opvalt, dat consumenten naar CaroCroc-producten vragen en dat winkeliers onze inspanningen waarderen. Daar zijn we erg blij mee.”

Eerlijke prijs

Naast de reclamecampagne besloot Vobra om het conditiestelsel voor winkeliers te vereenvoudigen en om eind 2023 een prijsverlaging door te voeren; iets wat behoorlijk uniek is. Detmar: “De afgelopen jaren hadden we te maken met enorme prijsverhogingen van arbeid, energie en grondstoffen. Ook wij werden gedwongen om de prijzen te verhogen en daar baalden we van. We hebben steeds gezegd dat we die prijzen weer zouden verlagen als daar ruimte voor was. Kwaliteit van Hollandse bodem tegen een eerlijke prijs; dat zeggen we niet voor niets!”

Distributie

Vobra heeft een langdurige relatie met loyale zelfstandige winkels. Detmar: “Daarnaast verkopen we onze merken bij een aantal ketens en een groep geselecteerde online-aanbieders. Per 1 april werken we behalve met onze zelfstandige winkels ook intensiever samen met ketens. Dat biedt ons de gelegenheid om een landelijke naamsbekendheidcampagne op te tuigen.”

Voor meer informatie: zie carocroc.nl of stuur je vraag naar hallo@carocroc.com.