7 december 2021 | Dossier: Klanten,

Nationaal E-mail Onderzoek: e-mail blijft aanjager in online koopgedrag

Op welk online kanaal is vrijwel iedere Nederlander (97%) dagelijks te vinden? Nee, het is niet WhatsApp, maar gewoon e-mail. Uit het achtste Nationaal E-mail Onderzoek blijkt dat e-mail anno 2021 nog steeds een springlevend en razend populair kanaal is. Het onderzoek bevat best wat open deuren, maar ook een aantal opvallende inzichten die weleens goed van pas kunnen komen bij het opstellen van je nieuwsbrieven en e-mailcampagnes.

Apenstaartje - Nationaal E-mail Onderzoek

Het Nationaal E-mail Onderzoek presenteert een compleet beeld van het Nederlandse e-mail-gebruik en omgang met social media. Daaruit rollen 22 algemene conclusies en 11 specifieke learnings over het gebruik van e-mail en social media in Nederland. Vooral over e-mail, WhatsApp en de verschillende bekende social mediaplatforms.

Enkele opvallende learnings: met e-mail bereik je nog steeds een jong publiek, ga na welke verzenddagen en verzendtijdstippen voor jouw doelgroep het beste scoren en onderzoek de mogelijkheden van multichannelcampagnes.

50 jaar e-mail

Daarnaast komen 5 experts in online marketing aan het woord. Hun quotes lees je terug in de vijf hoofdstukken van dit onderzoek: het 50-jarig bestaan van e-mail, de wijze waarop Nederlanders e-mail gebruiken, onze voorkeuren rondom dit kanaal, ons in- en uitschrijfgedrag en hoe wij specifiek omgaan met mailings van webshops.

Download het onderzoek