Nederlanders zijn verkleefd met hun mobieltjes: we ‘zitten’ met zijn allen ruim 60 uur per maand op onze smartphone. Ook uit cijfers van het Nationaal E-mail Onderzoek 2019 blijkt dat de rol van smartphones steeds groter wordt. Meer dan de helft van de Nederlanders leest zijn e-mail inmiddels op zijn mobiel.
Uit de resultaten van het 7de Nationaal E-mail Onderzoek blijkt dat e-mail nog steeds een belangrijke rol speelt in het dagelijks leven van de consument. In het rapport worden in totaal 21 conclusies getrokken die betrekking hebben op e-mail, maar ook op andere communicatiekanalen.
Top 5 conclusies Nationaal E-mail Onderzoek 2019
Deze conclusies staan dit jaar in de top 5 van het Nationaal E-mail Onderzoek:
- Meer dan de helft van de Nederlanders (54%) leest zijn e-mail op een smartphone.
- 88% van de Nederlanders heeft zich het afgelopen jaar op minimaal één e-mailnieuwsbrief ingeschreven.
- 73% van de Nederlanders koopt naar aanleiding van een e-mail van een webshop.
- Inmiddels doet 31% van de Nederlanders zijn online aankopen via een smartphone.
- 48% van de Nederlanders ontvangt graag een verjaardagsmail van een webshop.
Benieuwd naar de gedetailleerde bevindingen? Download dan het volledige rapport via de website van Spotler, de initiator van het onderzoek.