7 februari 2017 | Dossier: Kennisdagen,

[Online workshop] De magneetstrategie: hoe je winkel extra klanten aantrekt

Als er één cijfer is wat de afgelopen jaren fiks is gedaald, dan zijn het wel de bezoekersaantallen van winkels. Vast en zeker dat ook jouw winkel daarmee worstelt. En tja, als er minder voetjes over jouw winkelvloer lopen, dan is het ook moeilijk je omzet vast te houden.

Webinar magneetstrategie - Hoe wordt je winkel een klantmagneet?

Veel winkels vragen zich daarom af hoe ze in hemelsnaam meer klanten aan kunnen trekken. Af en toe lijkt het namelijk wel een hopeloze zaak. Maar wees gerust: je hoeft de hoop niet op te geven. Het aantrekken van méér klanten kan gewoon. Nog steeds. Het vraagt alleen andere activiteiten en andere vaardigheden van jou als winkelier. Welke activiteiten en vaardigheden dat zijn? Dat leer je tijdens de online workshop ‘De magneetstrategie: Hoe je winkel extra klanten aantrekt’.

Inhoud van de workshop

Tijdens deze 2 uur durende workshop leer je het volgende:

  • Wat de magneetstrategie is. Je hoort welke 3 tools een ijzersterke marketingcombinatie vormen, en waarmee jij de komende maanden als een magneet meer bezoekers aantrekt naar je winkel. (En ja, je hoort natuurlijk niet alleen welke tools je inzet, maar ook hoe je die tools succesvol inzet.)
     
  • Hoe je tijd bespaart bij het uitvoeren van je marketingacties en tegelijkertijd méér klanten aantrekt.
     
  • De NUMMER ÉÉN tip om meer bezoekers te trekken. De winkels die blij zijn met hun bezoekersaantallen geven allemaal aan dat dit de belangrijkste factor is in het aantrekken van klanten. (Het is overigens ook iets wat maar enkele winkels doen…)
     
  • Hoe je jouw marketingacties zo vorm geeft dat ze niet alleen extra bezoekers, maar ook extra omzet opleveren.
     
  • Hoeveel berichten jij je doelgroep moet sturen om hen tot een bezoek aan je winkel te verleiden.

Gewoon thuis via je computer

Deze workshop vindt online plaats. Super handig, want dat betekent dat je de workshop (thuis of op je werk) vanachter je computer volgt. Wanneer je jezelf inschrijft, ontvang je begin maart een e-mail met een link naar een webpagina. Op het tijdstip van de workshop ga je naar deze webpagina, waar je een live videopresentatie volgt. Heb je vragen tijdens de workshop? Dan stel je deze gewoon via een chatbox.

En mocht je op het tijdstip van de workshop verhinderd zijn, dan heb je nog 2 weken de kans om de opname van de presentatie te bekijken. Kortom: makkelijker kunnen we het niet maken om nieuwe kennis op te doen!

Het volgen van een online workshop is heel eenvoudig. Wil je eerst meer weten hoe het in zijn werk gaat, bekijk dan deze video met een uitleg over het volgen van een online workshop.

Bekijk de uitleg over het volgen van een online workshop

Kooplust

Marian BekkersJe cursusleider in deze workshop is Marian Bekkers van Kooplust Retail Inspiratie & Advies. Bekkers schrijft en adviseert over hoe bedrijven hun klanten kunnen prikkelen om (meer) te kopen. Ze verzorgt ook een gastblog op de website van Dibevo.

Voor wie?

Eigenaren/bedrijfsleiders van dierenspeciaalzaken en tuincentra met dierenafdeling.

Datum en locatie

De workshop start op dinsdag 14 maart om 19.30 uur. Locatie: thuis of op je werk!