19 december 2014 | Dossier:

Pensioenfonds Detailhandel krijgt andere uitvoerder

Vanaf 1 januari 2015 voert TKP Pensioen de administratie uit van Pensioenfonds Detailhandel

Het Bedrijfstakpensioenfonds voor de Detailhandel (BPFD) stapt per 1 januari 2015 over op een andere pensioenuitvoerder. TKP Pensioen zal dan de administratie van de pensioenregeling gaan voeren in plaats van Syntrus Achmea. Er veranderen een aantal praktische zaken om de gegevens van je werknemers aan te leveren. De eerste folder met informatie heb je al mogen ontvangen. De andere twee volgen in het eerste kwartaal van 2015.

Wat moet je doen als werkgever

Je moet via het werkgeversportaal van TKP je bedrijfsgegevens controleren en waar nodig aanvullen en/of corrigeren. Op 11 december 2014 heb je een brief van TKP ontvangen met daarin meer informatie over de overgang naar de nieuwe uitvoerder. In deze brief vind je ook je inlognaam voor het werkgeversportaal. Ongeveer een week later heb je een brief met daarin je wachtwoord voor het werkgeversportaal ontvangen.

Pensioenaangifte uitbesteed

Heb je een adminstratiekantoor of accountant die het pensioen van je werknemer regelt, dan moet je zelf het administratiekantoor of de accountant machtigen om voor jou gegevens aan te leveren. Dat kan via het startscherm van het werkgeversportaal.

Wijzigingen doorgeven

Mutaties die van invloed zijn op je pensioenaangifte, zoals mutaties in uw personeelsbestand, moet je ook doorgeven.

Op de website van Pensioenfonds Detailhandel kun je terecht voor meer informatie.