Mede dankzij het succes van vorig jaar, gaan het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) en Dibevo meer radiospots inzetten ter promotie van de dierenspeciaalzaak. Ook het aantal uitzendweken schiet omhoog van 3 naar 7 weken. Dat betekent dus nog meer kans om de consument ervan te overtuigen dat hun dier een echte specialist verdient.
De commercials zijn te beluisteren op Sky Radio, Q-music en 100% NL, landelijke zenders die goed scoren in de doelgroep (vrouwen van 35-49 jaar en boodschappers met kinderen tot 12 jaar). In 2011 draait de promotiecampagne om de volgende thema’s:
- Speciaal voer (honden);
- Konijnen en cavia's;
- Week van het huisdier;
- Tekenbestrijding;
- Dierendag;
- Aquaria;
- Mezen- en vetbollen.
Haak in met een eigen actie
Profiteer van de buzz rondom de radiocampagnes en organiseer ook acties in uw winkel. De thema’s zijn daarbij een mooie kapstok. Denk aan een demonstratie, een verkoopactie met aanbiedingen, maar u kunt ook iets uitdelen aan uw klanten. Als reminder is er een Jaarplanner met de thema’s en de data van de 7 uitzendweken.