Met een slimme test wil het LICG mensen motiveren om zich te verdiepen in wat er komt kijken bij het houden van een huisdier. De huisdierentest zal op de startdag van de Week van het Huisdier (17 mei) online gaan. Huisdierspecialisten kunnen gratis flyers bestellen om de test te verspreiden onder klanten en bezoekers.
Voorkomen van impulsaankopen
Nog te vaak kopen mensen in een impuls een huisdier. Zoiets kan uitlopen op een teleurstelling, omdat het dier toch heel anders blijkt te zijn dan de koper had verwacht. Of het dier krijgt geen goede verzorging, omdat de nieuwe eigenaar niet genoeg over zijn nieuwe huisdier weet.
‘Voorkomen van impulsaankopen’ is daarom dit jaar het thema van de Week van het Huisdier (17 tot en met 25 mei). Met een online test wil het LICG die bewustwording verder aanwakkeren.
De ‘Wat voor huisdierenmens ben jij?’-test
In de test doorloopt je klant een aantal leuke, grappige en serieuze vragen. Het eindresultaat laat zien welke drie dieren het best aansluiten bij zijn leefstijl. Vervolgens kan hij doorklikken naar de huisdierenbijsluiter met meer informatie over dat dier. Het resultaat van de test is te delen op Facebook. Je klant maakt bovendien kans op één van de 250 exemplaren van ‘Het grote huisdierenspel’.
Bestel gratis de flyer!
Behalve ontzettend leuk, is het ook bijzonder zinvol om deze test te verspreiden onder je klanten en bezoekers. Daarvoor heeft het LICG een flyer ontwikkeld die je kunt meegeven. De flyers zijn per 100 stuks gratis te bestellen op de website van het LICG.
Je kunt de actie ook ondersteunen door een stukje tekst en een link naar de huisdierentest te plaatsen in je nieuwsbrief, op je website of op je Facebook fanpage. De test komt online op 17 mei, de startdag van de Week van het Huisdier.