12 juni 2012 | Dossier:

Themabijeenkomst Klantgerichtheid: leer wat uw klant wil!

Klantgerichtheid

Klantgerichtheid lijkt een logische zaak in de dierenspeciaalzaak, maar weet u zeker dat u alles eruit haalt wat erin zit? Durft u het aan om met kritische blik te kijken naar uw eigen klantgerichtheid? Kom dan naar de gratis Dibevo-themabijeenkomst in september of oktober. Om u aan te melden, dient u eerst in te loggen met uw ledengegevens.

Wat is klantgerichtheid precies?

Als eigenaar van of medewerker in een dierenspeciaalzaak vindt u uzelf waarschijnlijk heel klantgericht. Maar is klantgerichtheid wel voor iedereen hetzelfde? En wat is het eigenlijk precies? Attent zijn, snel zijn, of oplossingsgericht te werk gaan? Die vragen zijn niet simpel te beantwoorden: het hangt allemaal af van de wensen en verwachtingen van de klant. Maar hoe komt u erachter wat de klant écht wil?

Klantgerichtheid: meer werkplezier, meer omzet

Tijdens de themabijeenkomst Klantgerichtheid komt onder andere de communicatie tussen de klant en de verkoper aan bod. Dan hebben we het over het daadwerkelijke verkoopgesprek maar ook over de lichaamstaal en interactie tussen mensen. Het is enorm belangrijk om u in de klant te verplaatsen en oprecht geïnteresseerd te zijn, zodat u met hem mee kan denken. De kans is dan groot dat de klant nog meer koopt dan hij in eerste instantie van plan was.

Uitstraling en sfeer

Zelf bent u natuurlijk ook consument en bij de ene winkel voelt u zich meer op uw gemak en zijn de verkopers vriendelijk, dan bij een andere winkel waar de sfeer minder plezierig is. Uitstraling van uw winkel en uw personeel is ook een onderwerp dat aan bod komt tijdens de sessies.

Programma

19.00 uur Ontvangst met koffie en thee
19.30 uur Sessie 1: communicatie met klanten, gastvrijheid en lichaamstaal
21.00 uur Pauze
21.15 uur Sessie 2: uitstraling, presentatie & aandachtspunten
22.00 uur Afsluiting

Over de spreker

De themabijeenkomst Klantgerichtheid wordt gegeven door Pascale Fuchs van Organisatiebureau Vitaux. Pascale geeft regelmatig lezingen en trainingen op het gebied van sollicitaties, klantenbinding en verkoop.

Op dit moment zijn de thema-bijeenkomsten volgeboekt. Hou deze website in de gaten voor nieuwe thema-bijeenkomsten.