25 juni 2018 | Dossier: Bedrijfsvoering, Klanten,

Toegankelijk ondernemen loont: 15% meer klandizie

Meer dan 2 miljoen Nederlanders hebben een beperking. Ze zijn slechtziend, blind of doof, hebben een lichamelijke beperking of een psychische of psychiatrische aandoening. Je mist 10 tot 15% klandizie als deze mensen niet de ruimte hebben om je winkel binnen te komen. Bovendien nemen mensen met een beperking vaak iemand mee, ze zijn trouwe klanten én ze komen vaak op minder drukke momenten.

MKB Toegankelijk

Door de vergrijzing groeit het aantal mensen met een beperking. Toegankelijk ondernemen wordt dan ook steeds belangrijker. Met vaak verrassend eenvoudige aanpassingen maak je je winkel beter toegankelijk voor deze (potentiële) klanten. Dibevo heeft van toegankelijkheid een speerpunt gemaakt. We zijn daarom partner van MKB Toegankelijk, een initiatief van MKB-Nederland en VNO-NCW. Op de nieuwe website mkbtoegankelijk.nl vind je veel praktische tips en ervaringen van andere ondernemers.

Verplaats je eens in iemand met een handicap

Een eye-opener: dat was het toen de ondernemer in de volgende video zélf een keer in een rolstoel ging zitten.


Een goed idee om ook eens te doen?

  • Doe bijvoorbeeld een blinddoek voor en loop eens een rondje door de winkel.
  • Leen een rolstoel en kijk of je binnen kunt komen in de winkel en het toilet kunt gebruiken.
  • Dek je oren eens af en realiseer je dan welke belangrijke informatie je zo mist.

Leren van elkaars ervaringen

Op de website van MKB Toegankelijk lees je verhalen van diverse ondernemers. Wil jij ook je verhaal delen en daarmee andere ondernemers inspireren? Laat het ons even weten!
 

MKB Toegankelijk logo