13 september 2012 | Dossier:

Gratis voor leden: workshop Twitter en Facebook

Training Facebook en Twitter

Twitter en Facebook zijn krachtige middelen om klanten aan u te binden. Maar hoe pakt u dat aan? U leert het stap-voor-stap tijdens de workshops social media die Dibevo dit najaar organiseert.

Zakelijk succes met Twitter en Facebook

Veel ondernemers zijn huiverig om Twitter en Facebook zakelijk in te zetten. Vaak komt dit door de onbekendheid met de vele mogelijkheden en voordelen van deze platforms. In de workshop social media leert u hoe u Twitter en Facebook succesvol kunt inzetten voor uw bedrijf. De trainer gaat vooral in op de praktische kant van Twitter en Facebook en demonstreert vele mogelijkheden aan de hand van praktijksituaties. U gaat daarbij (op uw eigen laptop) meteen aan de slag met uw Twitter-account en Facebookpagina!

Locaties en data

• Donderdag 1 november in Van der Valk Hotel te Apeldoorn
• Woensdag 7 november in Van der Valk Hotel Rotterdam-Nieuwerkerk

Dagindeling

09.00 uur ontvangst met koffie & thee
09.30 uur start Facebook-workshop
12.30 uur lunch
13.30 uur start Twitter-workshop
16.30 uur afsluiting

Programma Facebook-workshop

In de Facebook-workshop komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Doel en functie van een zakelijke Facebook-pagina.
  • Branding en het organiseren van uw eigen community met “fans”.·        
  • Het opzetten van een zakelijke Facebook-pagina. 
  • Gebruik van speciale tekens op Facebook en het taalgebruik.
  • Apps die het onderhouden van uw Facebook-pagina gemakkelijk maken. 
  • Het maken van de juiste mix van doelgroepen. 
  • Het koppelen van een bedrijfsprofiel aan andere sociale media zoals LinkedIn en Twitter. 
  • Contentstrategie: Wat te schrijven, in welke frequentie en wanneer?
  • Het gebruiken van links om video’s, foto’s en muziekfragmenten te delen.
  • Praktijkvoorbeelden en demonstraties.

Programma Twitter-workshop

In de Twitter-workshop komen de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Doel en functie van Twitter: personal branding en dialoog met doelgroep(en).
  • Het opzetten van een herkenbaar profiel.
  • Gebruik van speciale tekens op Twitter en het taalgebruik.
  • Ondersteunende software voor optimaal Twittergebruik.
  • Vinden en krijgen van ‘volgers’; het maken van de juiste mix van doelgroepen.
  • Het koppelen van een bedrijfsprofiel aan andere sociale media zoals LinkedIn en Facebook.
  • Wat te schrijven, in welke frequentie en wanneer.
  • Het gebruiken van links om video’s, foto’s en muziekfragmenten te delen.
  • Praktijkvoorbeelden en demonstraties.

Aanmelden

Deze workshop is uitsluitend bestemd voor leden van Dibevo.

Direct inschrijven