De faillissements- en reorganisatiegolf van de laatste maanden stort zich als een tsunami uit over retailland. Halfords, Mexx, Schoenenreus, V&D, House of Shoes, Blokker, Thom Broekman. Sommigen op het randje gered, anderen gedeeltelijk doorgestart. Hoe dan ook, de kaalslag maait door het landschap heen.
Zit jij ook met je handen in je haar?
Dagelijks kom ik ondernemers tegen die zich zorgen maken of hun winkel ook tot die lijst gaat behoren. Ondernemers die zien dat hun winkel het niet makkelijk heeft, maar met hun handen in het haar zitten wat ze moeten doen om de omzet eindelijk weer eens te laten groeien.
En dit zijn ondernemers die echt niet stilzitten. Die van alles proberen, maar zich stiekem afvragen of die consument van vandaag eigenlijk nog wel tevreden is te stellen. Op de een of andere manier lukt het namelijk niet om een échte connectie te maken met die klant. En ondertussen raakt de creativiteit op, of staan ze constant in de hoogste versnelling waardoor het aan energie ontbreekt om nieuwe inzichten op te doen.
Klinkt dat bekend in je oren en behoor jij ook tot die groep ondernemers? Dan ga ik je helpen. Want als ik ergens goed in ben, dan is dat het geven van nieuwe inspiratie. En: de praktische handvatten om meteen een begin te maken op de winkelvloer.
Een nieuwe (gratis) Kooplust Challenge
In het najaar van 2014 organiseerde ik voor het eerst een Challenge. En met groot succes. Honderden retailers ontvingen 100 dagen lang een e-mail over hoe zij hun customer service naar een hoger niveau tilden. En toen de teller op die 100 dagen stond, waren hele mooie resultaten neergezet. Van enkele procenten extra conversie tot tientallen procenten extra omzet… (Reken maar eens uit wat dat voor jouw winkel op jaarbasis zou betekenen!)
Tijd dus voor een nieuwe challenge. Een Challenge die jou gaat helpen te bepalen of jouw winkel in het hokje ‘ouderwets retailen’ valt. Of jouw winkel het risico loopt op die faillissementslijst te komen.
Een challenge die deze keer geen honderd dagen lang duurt (want dat is best intensief om te organiseren). Maar wel 10 dagen. In die 10 dagen ontvang je 4 video’s, met daarin alle waarschuwingstekens die wijzen op ouderwets retailen. Start? 6 mei.
En wees gerust, natuurlijk krijg je ook meteen tips om die valkuilen te vermijden (of er uit te krabbelen). Ken je mij al een beetje, dan weet je dat het praktische tips zijn die je direct uit kunt voeren. Tips die geen grote investeringen in tijd of geld kosten.
Waarom deelnemen aan de Challenge?
Wil jij…
- … over 10 jaar nog altijd de deuren van je winkel open hebben staan?
- … manieren vinden om meer omzet met je winkel binnen te slepen?
- … weten hoe je de consument van vandaag sterker aan je winkel bindt?
Maar…
- …heb je geen idee hoe je dit voor elkaar krijgt?
- …vraag je jezelf af of je al op de goede weg zit?
- …wil je weten wat je nog meer kan doen?
Dan is deze Challenge voor jou. En nee, ‘een antwoord bieden op het online kanaal’ is niet 1 van de tips die ik je ga geven. Je weet namelijk al lang dat die consumenten online shoppen. Wees voorbereid op vernieuwende inzichten en tips. Want voor minder dan dat kom ik mijn bed niet uit.
Wat leer je tijdens de Challenge?
Tijdens de Challenge:
- leer je hoe jij met kop en schouders boven die eenheidsworst van winkels uitsteekt.
- ontdek je hoe je een échte sterke en emotionele band opbouwt met de consument van vandaag.
- hoor je hoe jij je omzet verhoogt zonder opdringerig of agressief te zijn.
- kom je te weten hoe je jouw promotie en communicatie invult zodat het meer klanten voor je winkel oplevert.
- ontdek je hoe je dat allemaal voor elkaar krijgt zonder een enorm budget.
Plus.. nog veel meer extra bonustips die ik je in de video’s geef, waar je meteen mee aan de slag kunt gaan op je winkelvloer.
Wil je deelnemen aan de Challenge? Schrijf je dan in op mijn Kooplust-website!
Direct aanmelden voor de 10-dagen Challenge
Exclusief voor Dibevo-leden: 10% korting op Winkelscan
Te veel retailers laten verkoopkansen liggen op hun eigen winkelvloer. Weet jij bijvoorbeeld wat de nummer-1-locatie is om klanten aan te zetten tot kopen? En focust je winkel zich echt voor de volle 100% op die klant? Speelt je inrichting optimaal in op dé cruciale koopprikkel? Het zijn punten die je direct op kunt pakken en geen grote investering vragen.
Dibevo helpt je graag met het in kaart brengen van die kansen die je met jouw bedrijf laat liggen. Daarvoor werken we samen met Marian Bekkers van Kooplust Retail Inspiratie & Advies. Dibevo-leden kunnen met een korting van 10% een Winkelscan uitvoeren. Samen met jou maakt Kooplust dan een actieplan dat je de volgende dag al extra omzet oplevert.
Wil je een Winkelscan aanvragen? Bel ons dan op 033-4550433 of stuur een e-mail naar info@dibevo.nl.