Hoe gebruikt Nederland e-mail en andere kanalen zoals WhatsApp en Facebook voor communicatie? Uit de resultaten van het Nationaal E-mail Onderzoek blijkt dat e-mail nog steeds een belangrijke rol speelt in ons dagelijks leven.
E-mail blijft populair
Slechts 7% van de Nederlanders is niet ingeschreven op een nieuwsbrief. Dit houdt in dat bijna iedereen (93%) ingeschreven staat voor een of meerdere nieuwsbrieven.
- 69% schrijft zich in voor eventuele aanbiedingen.
- 60% schrijft zich in om op de hoogte te blijven.
- 58% schrijft zich in na een recente aankoop.
Top 5 conclusies
In het Nationaal E-mail Onderzoek staan 26 conclusies over het gebruik van e-mail en social media zoals WhatsApp, Facebook, Snapchat, sms en zelfs briefpost in Nederland. De volgende conclusies worden tot de top 5 van 2017 gerekend:
- Zoals gezegd: 93% van de Nederlanders is ingeschreven op e-mail nieuwsbrieven
- Nederlanders ontvangen 86 e-mails per week
- De meeste Nederlanders checken 1 tot 6 keer per dag hun e-mail
- 75% van de Nederlanders heeft wel eens iets gekocht naar aanleiding van een reclamemail
- Smartphone is het populairste device om e-mails op te lezen
Interviews met deelnemers
In de vijfde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek is ook plaats ingeruimd voor persoonlijke reacties om zo ‘de Nederlander’ een gezicht te geven. Zes consumenten die hebben meegedaan aan het onderzoek zijn in interviews dieper ingegaan op de antwoorden die zij hebben gegeven én de conclusies die uit het onderzoek zijn getrokken.
Ben je benieuwd naar alle conclusies, download dan het Nationaal E-mail Onderzoek 2017.