23 mei 2019

Dibevo 2019: grotere beursvloer en gratis catering

In de even jaren ‘kennis’ en in de oneven jaren ‘producten’, dat is de lijn die brancheorganisatie Dibevo aanhoudt bij de organisatie van haar jaarlijkse events voor huisdierenprofessionals. Na het succesvolle kennisevent Dibevo University in 2018 vindt dit jaar weer een echte Dibevo-Vakbeurs plaats waarbij de focus volledig op producten ligt. De organisatie heeft twee grote veranderingen doorgevoerd: de beurs is anderhalf keer zo groot dan de editie van 2017 en alle eten en drinken is dit jaar inbegrepen in de toegangsprijs. De Dibevo-Vakbeurs vindt plaats op 6 en 7 oktober 2019 in de Broodfabriek in Rijswijk.

Dibevo Vakbeurs 2019

Toekomstproof

“Er zit weer schot in de zaak”, zegt Dibevo-voorzitter Joost de Jongh. “De economie is op stoom, de werkloosheid historisch laag en er liggen volop kansen voor een gezonde business. De voorwaarde is dat je flexibel genoeg bent om in te spelen op alle toekomstige veranderingen. Vandaar ook het thema van deze vakbeurs: ‘Fit for the future’. Als organisatie hebben we gemerkt dat juist de leveranciers met een toekomstvisie zich pijlsnel hebben aangemeld als exposant. Het mooie is dat bezoekers van de vakbeurs kunnen leunen op de kennis van deze leveranciers. Zij hebben immers marktonderzoek gedaan en weten of er ruimte is voor hun producten in de specifieke markt of op de locatie waarin de bezoeker opereert”, aldus de Jongh.

11.000 m2 beursvloer

Door de toegenomen vraag naar standruimte is het aantal vierkante meters beursvloer ten opzichte van de editie van 2017 uitgebreid van 7000 naar 11.000 m2, verdeeld over twee hallen. “Vergis je niet over de omvang van de Dibevo-Vakbeurs”, benadrukt De Jongh. “In twee dagen tijd wordt er voor miljoenen euro’s aan huisdiervoeders en huisdierbenodigdheden verkocht aan meer dan 2.000 afnemers met een dierenspeciaalzaak, tuincentrum of een ander huisdiergerelateerd bedrijf. Ik durf wel te beweren dat het voor leveranciers een gemiste kans is als je hier geen onderdeel van uitmaakt. Bovendien is er al standruimte beschikbaar vanaf 6 m2.”

Gratis eten, drinken en parkeren

Tijdens de Dibevo-Vakbeurs is alle eten en drinken helemaal gratis. Om 8.00 uur staat er bovendien een klein ontbijtje (koffie/croissantje) voor bezoekers en exposanten klaar. Ook gratis. Ideaal om eventuele files te vermijden en lekker vroeg aan het beursbezoek te beginnen. Ook parkeren in de nabijgelegen parkeergarage (50 meter van de Broodfabriek) is inbegrepen in de ticketprijs.

Entreeprijzen

De toegang tot de Dibevo-Vakbeurs kost 25 euro. Bezoekers die zich vooraf registreren op dibevovakbeurs.nl krijgen 7 euro korting op de ticketprijs en betalen dan nog maar 18 euro. Bedrijven die lid zijn van Dibevo ontvangen een ledencode die goed is voor vier gratis toegangskaarten. Voor extra kaarten betalen leden 15 euro.

zondag 6 oktober: 9.00 – 18.00 uur
maandag 7 oktober: 9.00 – 19.00 uur

De Dibevo-Vakbeurs is niet toegankelijk voor kinderen onder de 16 jaar en honden. Assistentie- en blindengeleidehonden zijn natuurlijk wel welkom.

Noviteitengalerij

Ook deze editie van de vakbeurs kent een noviteitengalerij. Hier toont elke exposant zijn beste of meest innovatieve product. De bezoekers bepalen welke exposant de ‘best of show-award’, ofwel de prijs voor het beste en/of meest innovatieve product van de Dibevo-Vakbeurs 2019, krijgt uitgereikt. Iedereen kan ter plekke zijn stem uitbrengen. Elke beursdag verloot Dibevo meerdere prijzen.

Over Dibevo

Dibevo is de landelijke brancheorganisatie voor ondernemers in de gehele gezelschapsdierenbranche. Kijk voor meer informatie over Dibevo op www.dibevo.nl.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Janny Freriks, manager projecten, e-mail: vakbeurs@dibevo.nl.

Beursfoto’s
Klik op de afbeelding om foto’s te bekijken en te downloaden. Bij elke foto graag vermelden: Foto: Norbert Waalboer.

Dibevo-Vakbeurs

Beeldmerk
Klik op het beeldmerk voor verschillende versies en bestandsformaten van het vakbeursbeeldmerk.

Beeldmerk-Dibevo-Vakbeurs-met-grasparkiet-v2