22 augustus 2014

Lezingenprogramma Dibevo-Vakbeurs draait om vakkennis én mensenkennis

Organisator Dibevo heeft een speciaal lezingenprogramma samengesteld dat inhaakt op verschillende type vaardigheden die ondernemers bij hun bedrijfsvoering nodig hebben.

Dibevo-Vakbeurs 2014 - persberichten

Gratis lezingenprogramma op vakbeurs voor huisdierprofessionals

Amersfoort, 22 augustus 2014 – Leren, durven, doen! Dat is het thema van de komende Dibevo-Vakbeurs in Gorinchem op 5, 6 en 7 oktober. Vaak denken mensen dat ‘leren’ uitsluitend over vakkennis gaat, maar mensenkennis is minstens zo belangrijk. En dat kan over klanten gaan, maar ook over de ondernemer zelf. Juist de combinatie van al deze vaardigheden zorgen voor een succesvol bedrijf. Dat is de reden dat organisator Dibevo een speciaal lezingenprogramma heeft samengesteld dat inhaakt op deze verschillende type vaardigheden.

1) Verwachtingen waarmaken, of verwachtingen overtreffen?

De lezingen van retailexpert Marian Bekkers draaien geheel om customer service: hoe word je als winkel of bedrijf echt klantgericht en maak je zaken doen met jouw onderneming onvergetelijk? Met een aantal voorbeelden laat Bekkers zien dat je ook met weinig tot geen marketingbudget iets extra’s kunt maken van kleine, alledaagse momenten. Ze besluit de lezingen met een aantal concrete aanbevelingen die ondernemers kunnen gebruiken om zichzelf en hun medewerkers écht klantgericht te maken. Verwachtingen waarmaken is niet genoeg, het doel is de verwachtingen overtreffen!

2) Wie is je grootste vijand?

Laten we er niet omheen draaien: veel ondernemers hebben het niet gemakkelijk. Er zijn zo veel factoren waarmee je rekening moet houden: internet, personeel, leveranciers, de supermarkt en natuurlijk je klanten die meer dan eens ingesteld zijn op prijs en tegelijkertijd een hoog verwachtingsniveau hebben. Salestrainer Rob Oldenburg neemt deelnemers mee naar de spiegel. Niet om kleren te passen, maar om hun grootste vijand te ontdekken. Op basis van een verhaal uit de praktijk leert Oldenburg hoe ze met die grootste vijand om kunnen gaan. En dat kan weleens tot verrassende uitkomsten leiden!

3) De grens tussen huisdierspecialist en dierenarts

Ondernemers die een dierenspeciaalzaak of dierenpension runnen, krijgen meer dan eens te maken met vragen van klanten die te maken hebben met de gezondheid van hun huisdier. Vaak kan een ondernemer zelf een advies of een diergeneesmiddel meegeven dat vrij verkoopbaar is, maar soms moet er toch echt een dierenarts aan te pas komen. Wanneer adviseer je wat en wat is het moment dat je als ondernemer zegt: dit kan ik niet oplossen, nu moet je naar de dierenarts. Is die grens flexibel, oprekbaar of juist keihard? Niemand kan deze praktijkvraag beter beantwoorden dan Ronald Bergsma, een dierenarts die al jaren meedraait in de Dibevo-branche.

4) Siervissen in topconditie

Alleen al vanwege het schitterende beeldmateriaal is de lezing van Wim Tomey een must om bij te wonen. Tomey is een rasverteller en een autoriteit in de siervisindustrie. Hij heeft een enorme kennis van aquariumvissen en -planten en wordt wereldwijd vaak gevraagd om advies. Tijdens zijn lezing gaat hij dieper in op de verzorging van vissen en aquatische planten in de dierenspeciaalzaak. Deelnemers krijgen tips en handvatten hoe ze siervissen in de winkel in goede conditie kunnen houden. Maar Tomey zou Tomey niet zijn als hij niet iets zou vertellen over zijn siervisontdekkingsreizen naar Azië, Amazonië en Oost-Afrika.

Programma

De lezingen duren ongeveer een halfuur tot maximaal drie kwartier. Er blijft dus genoeg tijd over om de beurs te bezoeken. De exacte indeling en tijdstippen van de lezingen verschijnen rond eind september op de website www.dibevovakbeurs.nl.

Exposeren tegen kostprijs

Ook fabrikanten, groothandels en importeurs in de branche kunnen aanhaken bij het thema ‘Leren, durven, doen!’ door simpelweg een stand te reserveren. Dat stelt hen in staat om in drie dagen tijd vele succesvolle één-op-één-contacten te maken en bestaande klanten extra aandacht te geven via een persoonlijk gesprek. En dat is geen overbodige luxe. Want exposeren op een vakbeurs vormt zeker in de Dibevo-branche een onlosmakelijk onderdeel van de marketingmix. Veel bedrijven zijn daar actief mee bezig: ruim 75 procent van de beschikbare standruimte op de Dibevo-Vakbeurs is inmiddels verkocht.

Natuurlijk hebben fabrikanten, groothandels en importeurs die lid zijn van Dibevo ook een streepje voor: zij kunnen standruimte tegen kostprijs inkopen en daarmee hun lidmaatschapsgeld in één klap terugverdienen. Meer informatie over exposeren op de Dibevo-Vakbeurs is te vinden op de website www.dibevovakbeurs.nl.

Over Dibevo

Dibevo is de landelijke brancheorganisatie voor ondernemers in de gehele gezelschapsdierenbranche. Kijk voor meer informatie over Dibevo op www.dibevo.nl


NOOT VOOR DE REDACTIE:

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Janny Freriks, manager projecten, tel. 033 - 450 6112 of e-mail: vakbeurs@dibevo.nl.

Beeldmateriaal bij dit persbericht

Beeldmerk Dibevo-Vakbeurs 2014

Beeldmerk Dibevo-Vakbeurs
in jpg en pdf

De Dibevo-Vakbeurs: professioneel én gezellig

Impressie Dibevo-Vakbeurs

Bij foto vermelden:
Foto: Norbert Waalboer

Impressie Dibevo-Vakbeurs

Impressie Dibevo-Vakbeurs

Bij foto vermelden:
Foto: Norbert Waalboer

Impressie Dibevo-Vakbeurs

Impressie Dibevo-Vakbeurs

Bij foto vermelden:
Foto: Norbert Waalboer

Impressie Dibevo-Vakbeurs

Impressie Dibevo-Vakbeurs

Bij foto vermelden:
Foto: Norbert Waalboer

Impressie Dibevo-Vakbeurs

Impressie Dibevo-Vakbeurs

Bij foto vermelden:
Foto: Norbert Waalboer

Dibevo-vlag voor de Evenementenhal Gorinchem

Evenementenhal Gorinchem en Dibevo-vlag

Bij foto vermelden:
Foto: Norbert Waalboer