8 november 2016 | Dossier: Klanten,

5 tips om je verkoop voor de feestmaand te stuwen

Begin november, dus de feest-en cadeaumaand komt alweer in zicht. Hoe geef je in die belangrijke decembermaand je omzet nog een push? Gastblogger Marian Bekkers geeft je een aantal tips om dat voor elkaar te boksen.

Sinterklaas in Nederland

Plan je promoties

Op het laatste moment nog even bedenken wat je tijdens de feestmaand doet om extra verkoop binnen te halen? Geen slim idee. Denk vooraf goed na over je communicatie en je campagnes in deze periode. Zorg dat al je kanalen op elkaar aansluiten en klanten via al die wegen dezelfde boodschappen ontvangen. Dat zorgt voor een boodschap die beter opvalt en dus meer resultaat levert.

Zet schaarste in

Een stukje schaarste kan net datgene zijn wat je klant over de streep trekt om bij jou te kopen. Maak dus een tijdelijke actie of promotie. Eentje waarin je klant een extraatje ontvangt. Zoals een gratis artikel, een korting of iets anders leuks.

Volgens onderzoek van StepsAway leveren acties die 48 uur of minder duren het meeste succes, dus probeer dat komende periode eens uit.

Gebruik je emaillijst

De derde tip: zet je e-maillijst in. Rond deze periode zijn shoppers vaak extra gericht op inspiratie en suggesties. Want het juiste cadeau voor een ander kopen? Een crime. Gebruik je nieuwsbrief bijvoorbeeld voor gift guides en tips welk cadeau bij wie past.

(En ja, dat kan ook via andere kanalen. Maar het bereik en succespercentage via e-mails is stukken beter dan dat van social media of folders. Combineer je kanalen, maar maak e-mail daar absoluut een belangrijk onderdeel van.)