Vanaf september werkt Aeres met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Daarmee verdwijnt de variatie aan logo’s en kleuren binnen de organisatie.

Aeres wil met de nieuwe visuele identiteit duidelijk maken dat alle onderdelen bij elkaar horen. De kernkleuren donkergroen, lichtgroen en lichtblauw moeten de eenheid en de kernwaarden van de organisatie onderstrepen: bezield, moedig, samen en groen.
Trots en verbinding
"Aeres staat midden in de samenleving met kennis, onderwijs en onderzoek die écht verschil maken," zegt Rien Komen, bestuursvoorzitter van Aeres. "Met deze nieuwe visuele identiteit versterken we onze zichtbaarheid naar de buitenwereld en kunnen we nog meer impact maken met ons gezamenlijke doel: het opleiden van groene veranderaars.”
Stip op de horizon
Kenmerkend voor de nieuwe huisstijl is de cirkel. Deze herkenbare vorm staat voor de wereld van Aeres en symboliseert oneindigheid, verandering en ontwikkeling. De cirkel verbeeldt hoe leren, innoveren en veranderen bij Aeres samenkomen, met een duidelijke stip op de horizon.
De invoering van de nieuwe huisstijl gebeurt gefaseerd, met oog voor duurzaamheid, kostenbeheersing en impact. Zo krijgen alle locaties en afdelingen de tijd om over te stappen. De volledige implementatie loopt door tot najaar 2026.