30 april 2014 | Dossier:

Bridget Maasland en Piet Hellemans openen campagne ‘Bewust Huisdierenbezit’

Campagne Bewust Huisdierbezit

Verdiep je in je huisdier; ook ná de aanschaf. Dat is de boodschap van de campagne ‘Bewust Huisdierbezit’ die Vitakraft Nederland op 3 mei lanceert met veel activiteiten en een Kennisplein. Tijdens deze dag krijgt ook de waarde van een goede dierenspeciaalzaak extra nadruk.

Piet Hellemans (presentator van het tv-programma Beestengeluk) en Bridget Maasland (tv-presentatrice en oprichtster van Dutchy Puppy) zullen de campagne officieel openen in Dierenbeschermingscentrum Amersfoort aan de Loes van Overeemlaan 8.

Kennisplein

Tijdens de opening is er een Kennisplein waar bezoekers gratis advies kunnen inwinnen over hun (toekomstige) huisdier. Dierenartsen, gedragsdeskundigen en andere specialisten op het gebied van huisdieren staan van 13:00 tot 17:00 uur klaar om deze vragen te beantwoorden. Ook Dibevo is aanwezig op het Kennisplein met het Dierbaar-keurmerk en een aantrekkelijke kortingsactie.

Voor kinderen is er een springkussen en een knutselhoek waar ze zelf vogelhuisjes in elkaar kunnen zetten en schilderen.

Goodiebag voor eerste 200 bezoekers

De eerste 200 bezoekers ontvangen op 3 mei een goedgevulde goodiebag met samples, veel handige informatie, een magazine van 100%NL en het boekje BAAS van de Dierenbescherming over de juiste verzorging van huisdieren.

Opening

Om 14:00 uur zullen Piet Hellemans en Bridget Maasland de campagne officieel openen. Zij zullen hierbij www.bewusthuisdierbezit.nl activeren, een website waar huisdierbezitters hun kennis kunnen testen. Er zijn 200 prijzen beschikbaar voor de mensen die de meeste kennis in huis hebben. Deze prijzen zijn mogelijk gemaakt door alle supporters van ‘Bewust Huisdierbezit’ die straks ook terug te vinden zijn op de website. De campagne loopt van 3 tot en met 31 mei.