Op 7, 8 en 9 november gingen bij Hofman Animal Care ‘de deuren los’ en organiseerde deze groothandel een open huis. ‘Inside out’ was het thema en reken maar dat Hofman binnenstebuiten werd gekeerd.
“Het was superleuk”, vertelt Arjan Hofman. “En druk! De eerste twee dagen stond het inspireren van winkeliers centraal. Wij wilden meer doen dan de deuren opengooien zodat mensen een rondje konden lopen door ons bedrijf. We wilden de winkeliers ook echt wat meegeven. Over het menselijk brein, hoe je aankoopsignalen kunt herkennen en hoe je daarop inhaakt, maar er stond ook een voorbeeldwinkel en er werd met rake voorbeelden aangetoond hoe je per vierkante meter winkelvloer extra omzet kunt genereren, bijvoorbeeld door beeldschermen in je winkel te gebruiken.
Ook open huis voor publiek
In twee dagen mochten we zo’n 500 mensen ontvangen. Op zaterdag hadden we een open huis voor het publiek en toen werd duidelijk dat onze regionale uitstraling groter is dan wij hadden durven dromen. Er kwamen die dag meer dan 2200 bezoekers naar ons bedrijf. Die konden hier met eigen ogen zien wie wij zijn, wat we kunnen en waar we voor staan.”
Waar Hofman voor staat, bleek al op de uitnodiging. ‘Een geschenk geven is niet nodig’, stond daarop. ‘Wilt u toch iets geven dan stellen wij een donatie aan KWF Kankerbestrijding of Hulphond Nederland zeer op prijs.’ Om de doneerdrempel zo laag mogelijk te maken stonden er tijdens het event collectebussen.
Drie keer zo groot
Aanleiding voor het open huis van Hofman was de verhuizing eerder dit jaar. Arjan: “We zijn in februari verhuisd van een locatie zo’n vijf minuten hier vandaan naar dit nieuwe industrieterrein. De ruimte die we nu hebben is ruim drie keer zo groot. Op de oude locatie hadden we een magazijn van 3500 vierkante meter, nu telt het 10.000.” En dan lacht hij: “Dat is maar goed ook. Anders hadden we al die bezoekers niet kwijt gekund!”