Na twee jaar afwezigheid vond er begin november eindelijk weer een Dierbaar-middag plaats. Dierbaar-ondernemers uit alle categorieën kwamen bijeen bij het Van Dieren Ontdekpark in Barneveld voor een middag die volledig in het teken stond van het Dierbaar-keurmerk.
Na het welkomstwoord stond er een heerlijke lunch klaar en iedereen kon met elkaar kennismaken en bijpraten. Daarna was het tijd om de benen te strekken. Studenten van Aeres Barneveld lieten het Van Dieren Ontdekpark zien waar op dit moment meer dan 2000 dieren verblijven. Het park is nog niet af, maar met eigen ogen konden de deelnemers zien hoe het park groeit.
Het succesverhaal van BOVAG
Vervolgens namen de deelnemers plaats in de schoolbanken. Paul de Waal, hoofd pers, events en communicatie & woordvoerder bij BOVAG, vertelde vol enthousiasme hoe het BOVAG-keurmerk tot stand is gekomen en wat het BOVAG-keurmerk tot een succes heeft gemaakt. Hij nam de ondernemers mee vanaf het ontstaan van het keurmerk en gaf een inkijkje in de toekomst.
Zo vertelde hij onder andere dat de consument een heel grote rol speelt in het succes. Zijn advies voor de ondernemers is dan ook om het keurmerk constant onder de aandacht te brengen van klanten en consumenten. Waar zit de onzekerheid bij de consument? En waarom kiest de consument een bedrijf met keurmerk? Verder gaf hij tips over mogelijkheden om in het nieuws naar voren te komen, bijvoorbeeld door negatief nieuws om te keren naar positief nieuws.
Het verhaal van Paul zette de Dierbaar-ondernemers aan het denken en bracht ze direct op ideeën om het Dierbaar-keurmerk een boost te geven. Tijd om meer uit het Dierbaar-keurmerk te halen!
Meer weten over het Dierbaar-keurmerk? Neem een kijkje in het Kenniscentrum.