9 juni 2016 | Dossier: Promotie,

Een etalage opbouwen als een expert (in 9 handige stappen)

Je etalage opbouwen. Je denkt misschien dat je een paar producten neer kunt zetten en je bent klaar. Niet dus. Er komt iets meer werk bij kijken dan dat… In deze blog legt Marian Bekkers uit hoe je een etalage opbouwt als een expert.

Etalage inrichten

Je etalage is een belangrijke aandachtstrekker. Als je bezoekers wil winnen voor je winkel, dan loont het om eens goed naar je etalage te kijken. Want het is nog altijd makkelijker om de shopper op straat naar binnen te trekken, dan de shopper die thuis op de bank zit. Op naar die 9 stappen dus.

1.  Pick your products

Je eerste stap: het kiezen van de producten die je in je etalage zet. Een paar vragen om daarbij te overwegen:

  • Waar heb je voldoende voorraad van
  • Wat zijn populaire artikelen?
  • Wat zijn artikelen met een goede marge?
  • Wat speelt er op dit moment (qua seizoen of tijdstop)?

Kies een overkoepelend thema, zodat je etalage geen rommeltje van bij elkaar geraapte producten wordt. Door een thema te kiezen zorg je ervoor dat je etalage één duidelijke boodschap uitstraalt.