Dierenwinkelketen Pets Place heeft naar eigen zeggen een topjaar achter de rug. Dankzij de populariteit van extra services als een dierenartsdienst, dog wash en trimsalon, steeg de omzet met 30% naar 180 miljoen euro. Ook de online verkopen zaten flink in de lift met een stijging van 55%.
Pets Place zet daarmee in op de trend om steeds meer services onder één dak te brengen, een ontwikkeling die in gehele huisdierenbranche waarneembaar is. Daaruit plukte de winkelketen de vruchten. In steeds meer Pets Place-vestigingen houdt de eigen dierenartsdienst Vets Place spreekuur. De filialen Heerlen en Tilburg zijn zelfs voorzien van een röntgenapparaat. Ook de populariteit van de hondenwasstraat en de inpandige trimsalon is in 2018 flink toegenomen.
Duurzaam en verantwoord
Ook Pets Place merkt dat de begrippen ‘duurzaam’, ‘verantwoord’ en ‘bio’ steeds meer de keuze bepalen voor husidierenproducten voor huisdieren. Een groot aantal hondeneigenaren geeft de voorkeur aan biologisch afbreekbare poepzakjes en pH-neutrale hondenshampoos. De verkoop van speeltjes van natuurlijk rubber steeg met maar liefst 70%. Volgens Ard Malenstein, CEO van IJsvogel Retail waartoe Pets Place behoort, zet die trend alleen maar door: “Er zijn bijvoorbeeld al hondenmanden te koop die zijn vervaardigd van oceaanafval en zijn bekleed met gerecycled katoen.”
Bron: IJsvogel Retail