10 april 2020 | Dossier: Klanten, Ledennieuws

Gigantisch druk, dankzij drie keer ‘geluk’

Hondenhotel De Best for dogs and horses heeft het druk. “Gigantisch druk”, vertelt Gaby de Best. Dat heeft Gaby te danken aan de opzet van haar bedrijf. Dat bestaat voor het belangrijkste deel uit dagopvang. Van honden welteverstaan. Hoewel de bedrijfsnaam anders doet vermoeden, nam Gaby enkele jaren geleden afscheid van de paarden en vangt ze nu alleen nog honden op.

Best for Dogs and Horses

Gaby: “Het hondenhotel – dat praktisch stilligt vanwege de coronacrisis – is kleinschalig en alleen voor klanten van de dagopvang. Ons tweede geluk is dat we in januari zijn wij gaan werken met abonnementen.” Het derde ‘geluk’ is het feit dat Gaby zo’n ‘echte’ ondernemer is die altijd op zoek is naar nieuwe kansen.

“Het loopt storm!”

“Wij hebben een grote omheinde hondenspeeltuin”, vertelt ze. “Die wordt overdag gebruikt door de dagopvanghonden. Omdat er nu dus geen pensionhonden zijn, was de speeltuin ’s avonds en in het weekend leeg. Ik besloot de speeltuin te gaan verhuren aan hondeneigenaren. Die kunnen tegen betaling een halfuurtje komen wandelen met hun hond.

Honden kunnen los, mensen kunnen het hoofd leegmaken en wandelen zonder iemand tegen te komen. Het loopt storm! Ik heb nu een website speciaal voor de hondenspeeltuin, mensen kunnen via die site boeken en betalen dus we hebben er nauwelijks werk aan. In het weekend lopen er hier van half 8 ’s morgens tot 8 uur ’s avonds mensen te wandelen, ze komen echt overal vandaan.”

Als iedereen dat zou doen...

Ook de dagopvang van De Best for dogs and horses zit vol. Heeft Gaby dat voornamelijk te danken aan het feit dat ze werkt met abonnementen? “Nee hoor”, zegt ze. “Ook bij ons waren er klanten die aangaven dat ze de hond niet meer wilden brengen omdat ze gingen thuiswerken. Dan vertelde ik ze dat, als iedereen dat zou doen, de kans bestond dat De Best for dogs and horses na de crisis niet meer zou bestaan. En dat ze dan dus, als ze weer aan het werk zouden gaan, op zoek moesten naar een andere dagopvang.

90% van onze klanten gaat gewoon door. Er zijn zelfs klanten die zeggen: ‘Ik kom hem niet brengen maar ik betaal gewoon door’. Dat is hartverwarmend hoor!”