De ‘Over ons’-pagina is een van de best bekeken onderdelen van een website. Mensen willen niet alleen weten met wie ze te maken hebben, maar zoeken bewust of onbewust ook naar aanwijzingen dat ze het bedrijf kunnen vertrouwen. De rol van de ‘Over ons’-pagina is daarom veel groter dan je misschien denkt. Het kan de doorslag geven om wel of juist niet bij je te kopen of een dienst af te nemen. Hoog tijd om dit belangrijke deel van je website eens onder de loep te houden!
1. Vertel wat je doet, maar houd het kort
Natuurlijk, je ontkomt er niet aan om te vertellen waarvoor je bedrijf staat, wat je maakt, levert of verkoopt en hoe lang dat al gebeurt. Maak er een persoonlijk gekleurd stukje van dat leuk is om te lezen: wie heeft het bedrijf opgericht en hoe is het zo gekomen? Waar geloof je in als bedrijf en – heel belangrijk – wat heeft de bezoeker daaraan?
Voorkom daarbij uitgeholde clichés als ‘wij stellen de klant altijd centraal’ of ‘wij hebben kwaliteit en service hoog in het vaandel staan’. Natuurlijk doe je dat; het zou wat zijn als het niet zo was! Vertel liever welke problemen je voor hen oplost of welke diensten je aanbiedt om het je klanten gemakkelijker te maken. Maar: houd het kort!
Vind je het lastig om iets te schrijven? Vertel je verhaal dan eens aan iemand anders, neem het op met je smartphone en schrijf het daarna uit. Wedden dat het al een stuk gemakkelijker wordt?
2. Introduceer je team
Mensen kijken graag naar mensen, en willen graag het gezicht achter een bedrijf zien. En daar horen nu eenmaal foto’s bij. Dat kan een teamfoto zijn, maar nog leuker en specialer is om elk teamlid apart voor te stellen met een foto en een kort tekstje. Wie staat er op de foto, wat is zijn functie, hoe lang werkt hij al bij je, wat is zijn beste eigenschap, heeft hij zelf huisdieren, wat doet hij in zijn vrije tijd en nog leuker: waarmee krijg je hem (of haar natuurlijk) op de kast? Geef je bezoekers de kans om iemand te leren kennen. Humor is daarbij zeker niet verboden.