Vanaf 1 november 2019 heb je eHerkenning nodig om in te kunnen loggen op de werkgeversportaal van het UWV. Maar waar heb je nu precies eHerkenning voor nodig? En hoe kom je eraan?
eHerkenning is niets anders dan een inlognaam en wachtwoord waarmee je bij alle aangesloten overheidsorganisaties inlogt, waaronder de Belastingdienst, de Kamer van Koophandel en nu dus ook het UWV.
Ik heb geen eHerkenning
Als je nog geen eHerkenning hebt aangevraagd, stel dit dan niet te lang meer uit en neem contact op met een van de zes erkende leveranciers.
Ik heb wel eHerkenning
Heb je wel al eHerkenning? Controleer dan of deze voldoet aan de betrouwbaarheidsniveau EH3 of EH4. Als het betrouwbaarheidsniveau van jouw eHerkenning EH1, EH2 of EH2+ is, neem dan contact op met de leverancier van de eHerkenning om het niveau op te schalen. Het opschalen van je betrouwbaarheidsniveau is belangrijk, omdat je anders nog geen gebruik kunt maken van de werkgeversportaal van het UWV. Had je al of heb je inmiddels het juiste betrouwbaarheidsniveau verkregen, dan vraag je als laatste stap bij diezelfde leverancier nog de juiste machtigingen op voor het werkgeversportaal. Vervolgens kan je dit taakje weer afvinken van jouw to-dolijst.
Op de website van het UWV kun je meer informatie lezen over eHerkenning. Ook bijvoorbeeld over het machtigen van derden.