Interzoo 2024 heeft alle verwachtingen overtroffen als dé internationale vakbeurs voor de huisdierenbranche. Met ongeveer 37.000 bezoekers uit 140 landen en 2.150 exposanten uit 68 landen, was het evenement groter, internationaler en innovatiever dan ooit tevoren.
Interzoo 2024 trok 32% meer bezoekers ten opzichte van de beurs van twee jaar geleden. 85% van de exposanten en meer dan 74% van de bezoekers kwam niet uit Duitsland.
Tijdens een feestelijke openingsceremonie op maandag 6 mei werd de eerste Interzoo Exhibitor Award uitgereikt door de Interzoo-organisator WZF GmbH aan Beaphar, Prombyx, SCHEGO Elektrogeräte, Trixie Heimtierbedarf en PetQuip, als erkenning voor hun speciale betrokkenheid bij de vakbeurs.
Fresh Ideas
Het evenement bood ook uitgebreid ondersteunend programma dat gericht was op ontwikkelingen en trends in de branche. Dit omvatte sessies over sociale media, duurzaamheid en 36 korte presentaties op de Fresh Ideas Stage.
Tijdens de Interzoo Fresh Ideas Contest werden prijzen uitgereikt voor de beste innovaties. De eerste plaats ging naar Petnow Inc uit Zuid-Korea, dat een gezichtsherkenningssysteem voor huisdieren heeft ontwikkeld op basis van biometrische gegevens, de tweede plaats naar Pawr met een puur op planten gebaseerd droogvoer voor honden, en de derde plaats naar Allkokos GmbH, een fabrikant van kleine zoogdierstrooisel gemaakt van kokosvlokken.
Media-interesse
De media-interesse voor Interzoo was groot: 332 journalisten en bloggers uit 24 landen waren ter plaatse om verslag uit te brengen over innovaties en trends in de huisdierenbranche. Eén van die journalisten was Dibevo’s eigen Janine Verschure. Zij zal in het komende Dibevo-Vakblad verslag doen van de Interzoo op basis van haar eigen bevindingen.