14 mei 2019 | Dossier: Ledennieuws,

Discus Ria van den Hoven verhuist na 48 jaar

Discus Ria van den Hoven was al 48 jaar te vinden aan de 3e Pijnackerstraat in Rotterdam Noord. Doordat verschillende panden aan deze straat werden gerenoveerd en gesloopt, moesten de ondernemers Ivo en Susan Pelk op zoek naar een nieuwe locatie.

Verhuizing Discus Ria van den Hoven
Op de foto: Ivo en Susan Pelk, vader Kees en moeder Ria (van den Hoven - haar meisjesnaam), Marian (de tante van Susan en al 25 jaar vaste kracht in de winkel), Mendy en Rowin Pelk (de kinderen)

De ondernemers hoefden voor hun zoektocht niet ver te zoeken. Om de hoek van de oude locatie vonden de eigenaren een andere geschikte plek voor hun winkel. Er volgde een drukke periode van verbouwen, regelen en verhuizen. Met veel hulp kregen zij dit in ruim twee maanden voor elkaar. Ondertussen bleef de winkel gewoon open. 

Verbaasd en nieuwsgierig

Dierenspeciaalzaakondernemer Susan Pelk: “Ondanks de kleine afstand, reageerden onze klanten met verbazing en vooral nieuwsgierigheid en enthousiasme op de nieuwe locatie. Want de winkel is toch wel een begrip in de wijk. Veel vaste klanten moesten wel wennen aan het idee, maar ze waren ook vooral blij dat we in de buurt blijven. De hondenkapsalon blijft wel op de oude locatie en heeft een eigen ingang gemaakt. Uiteraard blijft onze samenwerking hetzelfde, het is immers zo dichtbij.”

Nieuwe winkel Discus Ria van den Hoven

Feestelijke opening

Op 1 mei openden de ondernemers de deuren van de nieuwe winkel. Natuurlijk werd dit niet onopgemerkt gedaan. Susan Pelk: “We hadden allerlei openingsaanbiedingen, een foodtrailer van Beeztees met proeverij voor de hond, een fotowedstrijd voor de hond met als prijs een orthopedisch kussen van Petlando, een gratis vlooien-en tekenbehandeling van Bayer, een loterij met als prijs een dinercheque voor de baasjes en uiteraard hapjes en drankjes.”

Discus Ria van den Hoven verhuist

Onvergetelijke dag

“Gelukkig hadden we op deze dag weer veel hulp van familie, want de dag was overweldigend druk. We kregen alleen maar positieve reacties, blije mensen en dieren. We hebben ontzettend veel bloemen, cadeautjes, kaarten en taart gehad. Het was een dag om niet te vergeten. Ook de dagen na de opening is het druk gebleven, veel aanloop en ook veel nieuwe klanten, vertelt Susan enthousiast. “Onze nieuwe winkel heeft een warme uitstraling, is fris en ruim opgezet, maar met nog wel het ruime aanbod wat de klant van ons gewend is. We hebben in deze periode gemerkt dat we gewaardeerd worden door onze klanten, ze leefden erg mee, zijn blij met ons en onze nieuwe winkel. Dit is waar we het uiteindelijk voor hebben gedaan. Het geeft een goed en positief gevoel voor de toekomst”, aldus Pelk.