Nicolette Kluijver verrichtte donderdag 1 oktober de officiële feestelijke opening van het Prins Bezoekerscentrum in Veenendaal. Met de opening komt een droom van het familiebedrijf uit: een eigen centrum waar iedereen kan zien en beleven wat Prins onder gastvrijheid en passie voor dieren verstaat.
Het bezoekerscentrum biedt onderdak aan de Prins Experience, een tour die begint in de jaren 60-woonkamer van Prins-oprichter Dirk Verkade en eindigt in de Prins-brandstore. Tijdens de tour kunnen bezoekers onder meer zien hoe Prins zijn voedingen maakt, de wereld door de ogen van een hond en kat bekijken en van alles te weten komen over de zintuigen en organen van deze dieren.
Interactief
De tour door het bezoekerscentrum is interactief. Zo vertelt een virtuele kok, de ‘chefbrok’ van Prins, in de speciale keukenruimte van de Experience hoe je kwaliteitsvoedingen voor honden en katten volgens de schijf van vijf opbouwt. Bezoekers kunnen daarbij zelf ontdekken welke ingrediënten Prins allemaal gebruikt, en waarom.
Iedereen is welkom
In het bezoekerscentrum zijn zowel consumenten als zakelijke doelgroepen van harte welkom. Dierenliefhebbers en -professionals kunnen voor verschillende data en tijdvakken tickets boeken. Het centrum, waar ook de foto- en filmstudio en het auditorium van Prins zijn ondergebracht, heeft een oppervlak van bijna 900 vierkante meter en is tweetalig: alles is er zowel in het Nederlands als in het Engels te volgen.
Boek een bezoek
Een tot in de puntjes verzorgd bezoek aan het bezoekerscentrum duurt 2 uur. Deelname aan de Prins Experience is inclusief koffie, thee, iets lekkers en een leuke goodiebag en kost 7,50 euro. Prins schenkt de opbrengsten van het entreegeld en de brandstore via de Prins Foundation aan goede doelen. Een bezoek boeken kan via prinspetfoods.nl/experience