Prins Petfoods heeft de nieuw gelanceerde duurzaamheidscertificering gekregen van Thuiswinkel.org. Hiermee behoort het diervoedingsbedrijf tot de eerste elf websites die deze onafhankelijke certificering hebben ontvangen. Dit betekent dat Prins voldoet aan de gestelde duurzaamheidseisen op het gebied van strategie, circulaire economie, productaanbod, verpakken, bezorgen en retouren.
Prins komt hiermee tegemoet aan de verwachting van de consument. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org blijkt namelijk dat de consument steeds bewuster winkelt; 34% laat duurzaamheid nu al meewegen bij haar keuze. Twee op de drie consumenten willen die stap wel maken, maar weten niet goed hoe. De duurzaamheidscertificering helpt de consument hierin eenvoudiger duurzamere keuzes te maken. Prins hecht veel waarde aan deze certificering. Het bedrijf heeft zijn duurzaamheidsstrategie breder getrokken met vier pijlers, waarbij Prins zich richt op een duurzamer productaanbod, een beter klimaat, een gezondere levensstijl en de klant centraal stellen.