Je ziet het vaker bij bedrijven: zodra een nieuwe generatie aan het roer komt, krijgt de huisstijl een restyling. En precies dat is nu in gang gezet bij Uw Groene Vakwinkel. Anne Mechteld en Inge Lise Wibbelink, dochters van Herman, presenteerden op de jaarlijkse huisbeurs een compleet nieuwe uitstraling voor Uw Groene Vakwinkel en Uw Vakwinkel.
“Ons doel was een frisse, eigentijdse en herkenbare uitstraling neer te zetten”, zo schrijven de zussen Wibbelink in de huisstijlbrochure. De nieuwe logo’s en kleuren worden nu al gebruikt voor webshops, websites en folders: ‘Groene Vakwinkel’ voor winkels met tuin, dier en doe het zelf, en ‘Uw Vakwinkel’ voor bouwmarkten. Opvallend is dat het woord ‘Uw’ is verdwenen bij ‘Groene Vakwinkel’.
Volgens Inge Lise zullen de meeste aangesloten winkels na de voorjaarsdrukte beginnen met het doorvoeren van de nieuwe huisstijl.
Groeien in 2023
“We merken dat er veel belangstelling is voor de nieuwe opzet en onze formule in het algemeen”, zegt Inge Lise. “Dit is al terug te zien in de groei van 2022. Ondertussen bestaat onze organisatie uit 189 winkels en we hopen met deze nieuwe uitstraling weer flink te groeien in 2023. Onze vader Herman Wibbelink is nog steeds verbonden als adviseur en gezamenlijk hebben wij de drive het succes van onze winkels voor te zetten.”