IJsvogel Retail, eigenaar van de winkelformules Pets Place en Boerenbond, lanceert een nieuwe app voor beide winkelformules en geeft daarmee verdere invulling aan zijn omnichannelstrategie. De Pets Place- en Boerenbond-app verbindt online en offline winkelen en biedt trouwe klanten extra voordeel, relevante informatie en persoonlijke services en advies.
Deze persoonlijke aanbiedingen sluiten aan op de behoeften en interesses van de appgebruiker aan de hand van hun profiel en eerder aankoopgedrag. Daarnaast biedt de digitale omgeving uitkomst voor alle vragen over de verzorging van huisdier en tuin. De apps zijn vrij te verkrijgen in de App Store of via Google Play.
De apps spelen zo goed mogelijk in op de persoonsgebonden behoeften van de gebruiker. Zo krijgen consumenten aan de hand van hun profiel toegang tot informatie, acties en kortingen. Cora Kleinhout, Commercial Director van IJsvogel Retail: “We willen anno 2017 onze klanten nóg beter en persoonlijker kunnen helpen. Waar de fysieke winkels van Boerenbond en Pets Place worden ervaren als ontmoetingsplekken met professionele kennis, biedt de app een aanvulling hierop. Het geeft ons de mogelijkheid om 24/7 met onze shoppers in contact te staan.”
VIP Club
Gebruikers van de app worden automatisch lid van de VIP Club. Leden van deze digitale VIP familie genieten van vele voordelen. Zo krijgen zij naar behoefte persoonlijk advies en tips over de verzorging van huisdier of tuin en toegang tot need to know-informatie hierover. Ook worden zij uitgenodigd voor exclusieve VIP events waar tuin- en huisdiereigenaren samenkomen. VIP Club leden sparen punten bij iedere aankoop, die in te ruilen zijn voor kortingen of een donatie aan het goede doel. Uiteraard is er ook plek in de VIP Club voor mensen zonder smartphone of tablet, zij kunnen een fysieke klantenkaart aanschaffen die hen toegang geeft tot hetzelfde spaarpuntensysteem.
De verbinding tussen online en offline winkelen
IJsvogel Retail heeft afgelopen kwartaal twee compleet nieuwe websites gelanceerd voor Pets Place en Boerenbond. De retailer blijft vernieuwen met de VIP Club voor dier- en tuinliefhebbers en bijbehorende apps. Aan de hand van een persoonlijk profiel kan de app slim omgaan met interesses van haar gebruikers en informatie over hun tuin of huisdieren. Het informatieaanbod op de app ziet er daarom voor bijvoorbeeld een Jack Russel-eigenaar anders uit dan het baasje van een Britse Korthaar-kat. Op die manier speelt IJsvogel Retail nog beter in op de (informatie)behoefte van haar klanten.
Trouwe klanten hebben dus een streepje voor en kunnen zelf bepalen of ze het aanbod online of offline willen invullen. Hiermee speelt de retailer in op de verschuiving naar het steeds groter wordende online winkelgedrag van de consument, maar houdt het de fysieke winkel nog steeds aantrekkelijk.
De VIP Club is gratis verkrijgbaar in de App Store en via Google Play.