De Week van de Veiligheid (8 t/m 14 oktober) staat weer voor de deur. Deze themaweek maakt ondernemers extra attent op de veiligheidsprocedures in hun winkel. Pinnen vormt daarbij een belangrijk speerpunt. Immers hoe minder contant geld er in de zaak is, hoe minder aantrekkelijk deze is voor criminelen.
Landelijke aandacht voor pinnen
De Week van de Veiligheid is hét moment voor ondernemers om pinnen te stimuleren. Pinnen is niet alleen een manier om de veiligheid te verhogen, het is vaak ook nog voordeliger. Het mes snijdt dus aan twee kanten. U kunt uw voorkeur voor pinnen op verschillende manieren kenbaar maken. Bijvoorbeeld door het inzetten van gratis kassamaterialen. Of door pinnende klanten te belonen met extra spaarpunten. Of door het uitschrijven van een kleurplatenactie. U kunt op allerlei manieren aanhaken op de landelijke aandacht die er in oktober is voor pinnen.
Sinds september zijn op tv weer reclamespotjes te zien waarin winkelmedewerkers hun klanten vragen om te pinnen. De consument hoort dus zowel op televisie als bij de kassa de pinvraag. Geen klant kan de boodschap ontgaan.
Kaarten voor groot feest
Na het succes van vorig jaar organiseert de Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen ook dit jaar weer winkelwedstrijden rondom het stimuleren van pinnen, de zogeheten pinkampioenschappen. Winnaar is het filiaal, het bedrijf of het winkelgebied dat pinnen het beste weet te stimuleren.
Winnaars krijgen gratis toegangskaarten voor het grote HMH Pinnen Evenement op 16 januari 2013. Tijdens dit event treden onder meer Wolter Kroes, Anita Meijer, Ali B., Paul Turner en Charly Luske op.
Ook voor individuele medewerkers
Winkelmedewerkers kunnen ook zelf kaarten verdienen voor het Pinnen Evenement. Dat kan door de online test voor ‘pinambassadeur’ met goed gevolg af te leggen. Hiermee leren medewerkers waarom pinnen prettiger is dan contant. Wanneer alle vragen goed zijn beantwoord, ontvangen medewerkers een certificaat waarmee ze kans maken op het winnen van kaartjes voor het pinnenfeest.