4 september 2020 | Dossier: Kennisdagen,

Save the dates: Dibevo Webinars in oktober en november

In oktober en november organiseert Dibevo drie LIVE-webinars die zowel je ondernemerschap als je bedrijf een flinke boost zullen geven. Onder de noemers Marketing, Merk en Media krijg je waardevolle inzichten, slimme handvatten en een flinke lading tips aangereikt waarmee je meteen aan de slag kunt. Inschrijven kan vanaf half september, maar zet de data nu vast in je agenda. Om je een beetje warm te laten lopen, kun je nu alvast het programma van de webinars bekijken.

Dibevo webinars

Fysieke events of lezingen organiseren is in coronatijd een nogal heikele operatie en daarom heeft Dibevo dit najaar vol ingezet op webinars voor ondernemers in de huisdierenbranche. Natuurlijk, persoonlijk contact heeft altijd de voorkeur, maar een webinar heeft ook belangrijke voordelen. Je hebt alleen een computer (of tablet) nodig om deel te nemen, het is volledig corona­proof, en het kost je geen reistijd en ook al geen werktijd omdat de webinars in de avonduren gepland staan.

Data en sprekers

De webinars vinden plaats op:

  • maandag 5 oktober
  • dinsdag 27 oktober
  • maandag 9 november

We hebben drie absolute topsprekers gestrikt om de webinars te geven: marketingexpert Marian Bekkers (Kooplust), merkenspecialist Steffi de Haan (Merklab) en socialmedia-expert Stijn van Hout (Mark Bongers Academy). Omdat de webinars LIVE zijn, kun je reageren op de spreker en vragen stellen.

Tickets

Het aantal beschikbare tickets voor elke webinar is zeer beperkt. Dus snel aanmelden is geboden om zeker te zijn van een ticket. Vol is echt vol en de webinars worden niet opgenomen en niet herhaald.

Ben je lid van Dibevo? Dan ontvang je half september een persoonlijke uitnodiging. Als Dibevo-lid betaal je namelijk geen € 15 voor het bijwonen van een webinar, maar slechts € 7,50. Niet-leden kunnen vanaf 19 september tickets kopen via de speciale webinarwebsite die we tegen die tijd hier zullen aankondigen.

Het programma

  WEBINAR 1: MARKETING
Datum maandag 5 oktober 2020 • 19.30 – ca. 20.30 uur
Spreker Marian Bekkers, Kooplust
Voor wie dierenspeciaalzaken, dierenpensions, trimsalons, hondenuitlaatservices en tuincentra met dierenafdeling

3 marketingacties om meer klanten aan te trekken

Klanten aantrekken voor je bedrijf. Dat is niet altijd even makkelijk (en nu – in tijden van corona – al helemaal niet). Een mooi assortiment aan producten of diensten, een service waar jij en je team je stinkende best voor doen en een zaak waar jij je hart en ziel in hebt gestoken. Je zou denken dat klanten je dan weten te vinden. Maar, helaas is dat niet altijd zo. Hoe je dat verandert? Door je bedrijf in de spotlights te zetten.

Dat betekent niet dat je iedere dag van de daken hoeft te schreeuwen hoe geweldig je bent. Wat wel slim is? Met regelmaat een marketingactie voor je bedrijf plannen. Dan denk je misschien als eerste aan een kortingsactie of een ‘like, deel en win’-actie op Facebook. Maar echt: er kan veel meer dan dat. En dat ga je leren tijdens dit webinar.

In het webinar neemt Marian Bekkers de volgende marketingacties met je door:

  • de ‘Waardebon-campagne’ die ervoor zorgt dat je niet alleen de komende maanden klanten aantrekt, maar die klanten ook nog eens terug laat keren in het nieuwe jaar
  • de ‘Kaarten-promotieactie' die je binnen enkele dagen nieuwe klanten voor je zaak oplevert
  • de ‘Dwaze Dagen-marketingactie' die jouw winkel onderscheidt van de concurrentie, en zonder kortingen aan te bieden klanten naar jouw bedrijf leidt

Alle marketingacties waarover je leert in dit webinar zijn simpel, snel en goedkoop op te zetten. En nog mooier dan dat: ze werken als een tierelier. In het webinar komen diverse voorbeelden voorbij van bedrijven die deze promotieacties reeds uitvoerden en wat hun resultaten waren.

 


  WEBINAR 2: MERK
Datum dinsdag 27 oktober 2020 • 19.30 – ca. 20.30 uur
Spreker Steffi de Haan, Merklab
Voor wie leveranciers, dierenspeciaalzaken, dierenpensions, trimsalons, hondenuitlaatservices en tuincentra met dierenafdeling

Meer klanten? Bouw aan je merk!

De meeste ondernemers focussen zich als vanouds volledig op kwaliteit, prijs en service. De kwaliteit staat ‘hoog in het vaandel’, de prijzen zijn ‘eerlijk’ en de service is ‘deskundig’. Het vervelende is alleen dat de concurrent precies hetzelfde zegt, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Hoe onderscheid je je dan van je concurrent? Wat maakt jouw bedrijf nu anders dan anders? Waarom komen mensen graag bij je terug?

Het antwoord is heel simpel: omdat jouw bedrijf een merk is. Of je dat nu wilt of niet, het is een merk. Zelfs jij als ondernemer bent een merk. En laat dat merk nu de allerbelangrijkste factor zijn waarom klanten voor jou kiezen. Kwaliteit, prijs en service komen daarná pas.

Hoeveel meer omzet zou jij kunnen draaien als je je wat bewuster wordt van jouw merk en stappen doet om dat merk verder uit te bouwen. Hier liggen kansen van heb ik jou daar. Óók in coronatijd, of eigenlijk, juist in coronatijd! Aan jou de stap om ze te grijpen.

In het webinar leer je:

  • wat de kracht is van sterke merken – ook voor heel kleine bedrijven!
  • wat een merk is en waarom je dit moet willen zijn (je kunt niet zeggen dat je geen merk bent!)
  • hoe je van jouw medewerkers merk-ambassadeurs maakt en van jouw klanten fans
  • hoe je ervoor zorgt dat jouw meerwaarde opgemerkt wordt bij (potentiële) klanten
  • welke kleine veranderingen veel ondernemers links laten liggen, maar die in je dagelijkse werk een groot verschil kunnen maken
  • en natuurlijk, hoe dit alles leidt tot meer herkenning, meer betrokkenheid, meer klanten en uiteindelijk ook meer omzet!

 


  WEBINAR 3: SOCIAL MEDIA
Datum maandag 9 november 2020 • 19.30 – ca. 20.30 uur
Spreker Stijn van Hout, Mark Bongers Academy
Voor wie leveranciers, dierenspeciaalzaken, dierenpensions, trim­salons, hondenuitlaat­services en tuincentra met dierenafdeling

Succesvol adverteren op social media

Adverteren op Facebook en Instagram: maar heel weinig ondernemers wagen zich eraan en de ondernemers die het aandurven, weten vaak niet hoe ze het maximale uit zo’n advertentie kunnen halen. Want als je ergens een euro instopt, dan heb je natuurlijk het liefst dat er 5 euro aan omzet uitrolt.

In dit webinar leer je welke stappen je moet doorlopen voor een succesvolle Facebook- of Instagramadvertentie. Het wordt geen vage theorie in een powerpoint-presentatie, maar we gaan je letterlijk in het Facebook Advertentiebeheer LATEN ZIEN wat je moet doen om maximale resultaten uit je advertentiecampagnes te halen.

Dit zijn de stappen die we gaan doorlopen:

  1. het bepalen van je marketingdoelstelling
  2. keuze maken: direct verkopen via Facebook-ads of leads verzamelen via Facebook
  3. het vinden van de juiste doelgroepen en hoe stel je deze in?
  4. hoe schrijf ik de beste advertentieteksten en hoe test ik er meerdere tegelijkertijd?
  5. instellen van een zogeheten ‘retargeting-campagne’ om potentiële afhakers alsnog voor je te winnen