CeramicNature is deze zomer verhuisd naar een groter pand en de 'huisschildpad' van 88 jaar verhuisde mee. Reden genoeg voor een mini-interview met eigenaar Timo Bijnsdorp.
Hoe het begon
Ondernemer Timo Bijnsdorp: “Ooit begonnen we met het kweken van tropische vissen en deze hobby liep ietwat uit de hand. Na jaren gekweekt te hebben, besloten we een andere koers in te slaan. We stopten met het kweken van tropische vissen en begonnen een webshop in keramische legholen. Van daaruit kwam er steeds meer natuurgetrouwe keramische decoratie bij en zo is de bedrijfsnaam CeramicNature ontstaan.”
De mensen achter CeramicNature
Timo Bijnsdorp is een enthousiaste jonge ondernemer die zijn opa als grote voorbeeld heeft. Zijn opa heeft zelf ook een succesvol bedrijf opgebouwd en heeft dit onlangs verkocht. Nu kan hij zijn kleinzoon helpen met de opbouw van CeramicNature. Naast dat Timo zijn opa in het bedrijf werkt, zetten ook Timo zijn schoonvader en een goede vriend zich in. Een waar familiebedrijf dus.
Grootste blunder
“De grootste blunder die we hebben gemaakt is om in het begin te klein te denken”, aldus Bijnsdorp. We hebben door deze gedachte te lang vastgehouden aan de oude webshop en dit heeft veel geld en energie gekost.”
Grootste hoogtepunt
“Dat waren Aqua 2017 en Interzoo 2018. Hier hebben wij veel nieuwe partners leren kennen en mede door hen zijn we zo gegroeid.”
De toekomst
“Door de ervaring van de afgelopen jaren hebben we veel ideeën opgedaan en kunnen daardoor leuke nieuwe decoratie blijven ontwikkelen. Daarbij is onze kracht dat we aan onze partners vragen of ze mee willen denken. De partners komen namelijk dagelijks met de klant in aanraking en deze ervaring is erg waardevol voor ons. Door ideeën met elkaar te delen kan het bedrijf veel beter op de vraag inspelen. En dat is gunstig voor de toekomst!”, sluit Bijnsdorp glimlachend af.